پروازهای خارجی کشور 19 درصد افزایش یافت

طبق آمارهای شرکت فرودگاه‌ها، میزان پروازهای خارجی رشد ۱۹ درصدی داشته که در راستای افزایش تعداد مسیرهای پروازی خارجی کراچی جدیدترین مسیر جدید هوایی از مشهد است که در خرداد ماه راه‌اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران انجام پرواز های خارجی و افزایش تعداد مسیرها در این بخش یکی از مهم ترین برنامه های دولت به شمار می رود که در این زمینه برنامه ریزی برای افزایش مسیرهای خارجی ار طریق افزایش تقاضا و ناوگان در دستور کار قرار گرفته است.

 به طوری که طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۳۹ هزار فروند و ۲۵ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن (پرواز داخلی ۲۴۵ هزار فروند و بین المللی ۲۱ هزار فروند)، به ترتیب ۲ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش داشته است.

در ۱۱ ماهه گذشته بیش از ۵۷ درصد (۱۵۱ هزار فروند از مجموع ۲۶۴ هزار فروند) نشست و برخاست‌ها در ۲ فرودگاه مهرآباد و مشهد (از ۵۲ فرودگاه تحت مالکیت و نظارت شرکت فرودگاه‌ها) انجام شده است. به عبارت دیگر ۴۳ درصد (۱۱۳ هزار فروند) از نشست و برخاست‌ها در ۵۰ فرودگاه باقی‌مانده انجام شده است. همچنین ۹۰ درصد پروازها در ۱۲ فرودگاه انجام شده است.

براساس این گزارش یکی از مهم ترین اولویت ها در حوزه پروازی مربوط است به بخش پروازهای خارجی از مسیرهای مختلف که طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی   در حال حاضر ما به ۶۴ مقصد پرواز داریم و ۴۳ شرکت که ۲۹ تا خارجی و ۱۴ تا داخلی هستند در فرودگاه امام پرواز دارند.

او گفت: پرترافیک ترین مسیر پروازی از ابتدای سال تا به امروز ترکیه است.

براساس این گزارش همچنین مسیر پروازی جدیدی هم اخیرا در شهرهای مختلف راه اندازی شده و با توجه به آنکه تعداد مسافر کراچی در شهرهای از جمله مشهد زیاد است اخیرا طبق اعلام جعفر زاده سخنگوی شرکت هواپیمایی تابان پرواز مستقیم کراچی به مشهد توسط تابان  راه اندازی شده است.

وی افزود: پرواز مستقیم کراچی - مشهد توسط تابان  از تاریخ ٢٢ خرداد ١۴٠٣ از سر گرفته می شود.

همچنین پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر تهران - کراچی نیز طبق روال سابق هر هفته روزهای دوشنبه انجام خواهد شد.

گفتنی است جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به باشگاه خبرنگاران گفت:دولت سیزدهم با اتخاذ چهار راهبرد تاب آوری، توسعه، واردات هواپیما و ساخت و تولید هواپیما‌های بومی و همچنین استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و بدون هیچ گونه تزریق مالی از سوی دولت بیش از ۹۰ فروند ناوگان هوایی وارد کشور شد که پس از فرایند چک، تعمیر ونگهداری ۵۰ فروند هواپیما تاکنون عملیاتی شده و مابقی به مرور زمان به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور روزانه هزاران پرواز ایمن به اقصی نقاط دنیا و سراسر کشور دارد که این تعداد پرواز با بالاترین استاندارد روز دنیا و با رعایت ایمنی کامل در حال خدمت رسانی به مردم است و در بازه‌های زمانی متعدد رشد قابل توجهی هم در جابه جایی مسافر و هم تعداد نشست و برخاست شاهد هستیم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار