بروز علائمی عجیب ناشی از رانندگی با خودرو‌های برقی

خودرو‌های برقی به عنوان خودرو‌های سازگار با محیط‌زیست به شهرت زیادی دست یافته‌اند، اما صاحبان آن ها ادعا می‌کنند که این خودرو‌ها به سلامت آن ها آسیب می‌رسانند.

گزارش‌های متعددی مبنی بر ابتلای رانندگان خودرو‌های برقی به بیماری حرکتی، سرگیجه و حالت تهوع ناشی از سیستم ترمز و شتاب خودرو مطرح شده است.

یکی از مالکان سابق تسلا که در جورجیا زندگی می‌کند، ادعا کرد که هنگام رانندگی با ماشینی که در سال ۲۰۲۱ خریده بود، از خونریزی بینی، ریزش مو و درد بدن "ناتوان‌کننده" رنج می‌برد. اگرچه مطمئن نیست که رانندگی با این ماشین دلیل این علائم عجیب بوده است؛ با این حال، او گفت که این علائم پس از فروش ماشین ناپدید شد.

بر این اساس، صاحبان خودرو‌های تسلا مجبور شدند برخی از مدل‌ها را جایگزین کنند، زیرا سیستم‌های تهویه مطبوع مستعد ابتلا به کپک بودند که می‌تواند علائمی شبیه به آسم ایجاد کند.

در گفت و گو با ABC News، اد کیم، رئیس و تحلیلگر ارشد AutoPacific، گفت که تسلا متهم به ایجاد بیماری حرکتی ناشی از سیستم ترمز و شتاب است، زیرا پدال‌های خودروی الکتریکی با اجازه دادن به خودرو برای کاهش سرعت، پدال ترمز را تقلید می‌کنند. یا به سادگی با برداشتن پا از روی پدال، نیاز به جابجایی بین ترمز و گاز را از بین می‌برد، به این معنی که سیستم ترمز ساییدگی و پارگی کمتری دارد، اما همچنین به این معنی است که بسته به این که خودرو به جلو یا عقب تکان می‌خورد چقدر سریع پای خود را روی پدال فشار می‌دهید یا بلند می‌کنید.

کیم به وب‌سایت دیلی میل گفت: شما باید مراقب نحوه فشار دادن پدال باشید، زیرا یک اشتباه می‌تواند منجر به حرکت ناگهانی تاب خوردن برای مسافر شود.

یکی دیگر از مالکان تسلا گزارش داد که پس از رانندگی با ماشین خود احساس خستگی می‌کند و از این که علائم به مرور بدتر می‌شود شکایت داشت.

او در پستی در اینستاگرام گفت که او و همسرش ساعت‌ها زمان خود را در ماشین سپری کرده‌اند و هر دو علائم مشابهی را احساس می‌کنند، اما وقتی با ماشین بنزینی مادرش به سفر می روند، متوجه چنین علائمی نشده است.

او ادعا کرد که هنگام رانندگی با تسلا برای مسافت‌های طولانی از خونریزی بینی و حالت تهوع رنج می‌برد و در چند ماه آخر مالکیت این خودرو موهایش شروع به ریزش کرده است.

وی افزود: من ۱۰۰ درصد مطمئن نیستم که علائم ناشی از خودرو بوده اند.

یکی از فالوئر‌ها در این باره گفت: من ۳ سال است که صاحب یک مدل Y هستم و همیشه از سردرد، بدن درد و خستگی رنج می‌برم، وقتی تجربیاتم را با دیگران به اشتراک می‌گذارم، آن ها مرا باور نمی‌کنند.

شایان ذکر است که هیچ تحقیقی برای حمایت از ادعا‌هایی مبنی بر این که ماشین‌های الکتریکی باعث خونریزی بینی، ریزش مو یا خستگی مفرط می‌شوند٬ وجود ندارد. دبرا هولتز، سخنگوی برنامه حمل و نقل پاک، به دیلی میل گفت: کارشناسان حمل و نقل ما از هیچ بیماری ناشی از وسایل نقلیه الکتریکی اطلاع ندارند.

منبع: دیلی میل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
هنوز کسی تو ایران سوار نشده به مشکل خوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بعید نیست چون ولتاژ خودروهای برقی چندین کیلوواته و فاصله امواج الکتریکی تا آدم فقط یه متره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
گربه دستش به گوشت نمی‌رسه میگه پیف پیف
همه دیگه فهمیده اند پاک‌ترین و بهترین خودروهای حال و آینده خودروهای تمام برقی هستند
اجازه واردات آزاد بدهند سردردش هر چی باشه از ایران‌خودرو و سایپا خیلی کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مخلص کلام که میشه از گزارش بالا برداشت کرد:
خودرو های برقی وارداتی جدید را نخرید و بجاش از ارابه های مرگ ایرانخودرو و سایپا با ده برابر قیمت بخرید. اونها بدن و ما خوبیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
نباید بدون فشار دادن پدال ترمز ماشین ترمز کنه
Italy
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اون یارو اگه سر درد و بدن درد داره ربطی به تسلا نداره ..اون احتمالا یا ویتامین بدنش کمه یا با زن و بچش دعوا کرده
Iran (Islamic Republic of)
اعتماد
۰۹:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اشکال نداره بذارین وارد بشه ماهم بخریم استفاده کنیم بعد خودمون به این نتیجه برسیم بفروشیم
خجالتم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مافیای انحصار چکارا که نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا باز هم مافیای خودرو شروع کردن به حرف زدن .بزارید وارد بشه بعد دروغ پراکنی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
چه جالب- برای فروش نرفتن خودرو برقی در ایران و خرید اشغالهای ایرانی این مقاله سودمنده