بارش ها در آذربایجان غربی تا آخر هفته ادامه دارد

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: از اواخر هفته جاری سامانه بارشی تضعیف و شدت ناپایداری‌های جوی در استان کاسته می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  بارش‌های بهاری در آذربایجان غربی به ویژه در مناطق شمالی استان بیشتر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار دارد.

مهدی صابری با بیان اینکه بارش‌های پراکنده تا روز چهارشنبه ۹ خرداد ماه در استان ادامه دارد و لازم است شهروندان به توصیه‌های هواشناسی توجه داشته باشند افزود: با توجه به افزایش دمای هوای استان از اواخر هفته جاری سامانه بارشی تضعیف و از شدت ناپایداری‌های موجود کاسته خواهد شد.

وی اظهار کرد: به سبب رطوبت موجود در سطح جو در ساعت‌های بعد از ظهر رشد ابر‌ها و رگبار‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

چایپاره با ۱۷ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی می گوید: شهرستان چایپاره با ۱۷ میلی‌متر نزولات آسمانی، بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در استان را به خود اختصاص داد.

صابری گفت: طبق آمار‌های ایستگاه‌های باران سنجی در ۱۰ روز گذشته چایپاره با ثبت ۴۹ میلی متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان بود و بعد از آن، پیرانشهر با ۴۴ میلی متر، ارومیه با ۳۷، شاهین دژ با ۲۵، شوط، ماکو و چالدران با ۲۴، مهاباد و نقده با ۲۳ میلی متر قرار داشتند.

این کارشناس هواشناسی افزود: در این مدت همچنین شاهد بارش ۲۲ میلی متری در خوی و بوکان، ۲۱ میلی متری در میاندوآب و ۲۰ میلی متری در سلماس بودیم؛ در سایر شهر‌های استان هم بارش‌هایی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.