تداوم بارش‌های رگباری در آذربایجان‌غربی

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: بارش‌های رگباری در استان به ویژه در مناطق مرکزی و شمالی استان ادامه دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  با وجود رسیدن به اواخر بهار بارش‌های رگباری  همراه با رعد و برق و وزش باد گاهی شدید با فعال شدن و تقویت امواج میانی جو استان را فرا می‌گیرد و تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت و از فردا، یکشنبه مناطق مرکزی و شمالی استان را در برمی گیرد.

یاسر اشتاد  افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت با دمای ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین و شهرستان تکاب با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بودند و دمای هوا در ارومیه بین ۱۶ تا ۳۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارشی در شبانه روز گذشته برای استان ثبت نشده و افزایش دما برای روز‌های آینده پیش بینی می‌شود.

به گفته وی  آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته جوی آرام داشت که همراه با افزایش دما و گرمای هوا بود؛ بارندگی‌های بهاری تاثیر مهمی در معیشت کشاورزان داشته و میزان تولید با میزان بارش‌ها ارتباط مستقیمی دارند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی متوسط بارندگی خرداد ماه در استان ۲۸ میلی متر ثبت شده که ۲ برابر زمان مشابه سال آبی گذشته است و متوسط بارش سال آبی جاری هم ۴۰۶ میلیمتر گزارش شده است که ۲۷ درصد نسبت به مدت زمان مشابه گذشته افزایش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.