مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت:‌ نظارت بر استاندارد واحدهای تولیدی استان از ابتدای امسال افزایش یافته است.

سید محمد سجادی عطار روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شرکت معدنی "اپال پارسیان" سنگان خواف با اشاره نامگذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" توسط رهبر معظم انقلاب اگفت: برای تحقق نامگذاری امسال کارگروه‌های بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی استان خراسان رضوی در این اداره کل فعال شده است و مسایل و تنگنا‌های آنان به صورت ریشه‌ای و دقیق بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی منعقد شده و اقدامات مشترکی در دست اجراست.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی اجرای طرح "سفیران استاندارد" برای دانش آموزان با هدف آشنایی آنان با مفاهیم استاندارد و اهمیت کیفیت تولید کالا‌ها را از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ابتدای امسال ذکر کرد.

سجادی توجه به استاندارد در تولید کالا‌ها را از الزام‌های مهم جهش تولید ذکر و اضافه کرد: باید با فرهنگ سازی اهمیت این مساله در جامعه افزایش یابد.

وی گسترش استفاده از نشان حلال در صادرات کالا‌ها و به خصوص محصولات غذایی را از دیگر رویکرد‌های این اداره کل از ابتدای امسال دانست و افزود: توجه خوبی به استفاده از نشان حلال در تولیدات شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی شده است و این امر در سایر بخش‌ها باید گسترش یابد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی کنترل و پایش وزن بسته بندی کالا‌ها را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: سالانه بر بیش از ۳۰ هزار ترازو در استان خراسان رضوی نظارت می‌شود.

سجادی افزود: اقدامات خوبی در زمینه خالص فروشی کالا‌ها به خصوص شیرینی فروشی‌ها و نانوایی‌ها و ارتقای کیفیت آرد و نان از یک سال قبل در استان خراسان رضوی انجام شده است و رتبه بندی نانوایی‌ها در اولویت این اداره کل قرار دارد.

یک‌هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و اکنون یک‌هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارد و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.