کمیته حفاظت از خبرنگاران: ۱۰۷ خبرنگار در غزه جان خود را از دست داده اند

کمیته حفاظت از خبرنگاران با ارائه گزارشی ابعادی هولناک از توحش رژیم صهیونیستی علیه اصحاب رسانه را منتشر ساخت.

گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در جهان باعث شده است عمق جنایات رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی آشکار شده و اسراییل نتواند به پشتوانه اداره غول‌های رسانه‌ای در جهان بر توحش خود سرپوش بگذارد. همین موضوع خشم مقامات تل آویو را درپی داشته و تعجبی ندارد که ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران به دید اهدافی مشروع در غزه نظر می‌کنند. 

به گزارش الجزیره، کمیته حفاظت از خبرنگاران امروز (دوشنبه) آماری تاسف برانگیز از شمار روزنامه نگاران کشته شده در جنگ غزه منتشر ساخت. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این کمیته آمده است: تحقیقات ما نشان می‌دهد از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، اسراییل طی عملیات در این باریکه دستکم ۱۰۷ خبرنگار و اعضای تیم خبری را به شهادت رسانده است. 

این بیانیه می‌افزاید: تحقیقات اولیه ما حاکی از آن است که جنگ غزه مرگبارترین دوره زمانی برای خبرنگاران در جهان از سال ۱۹۹۲ که ما اقدام به جمع آوری اطلاعات می‌کنیم، محسوب می‌شود. از زمان آغاز جنگ غزه خبرنگاران بهای سنگینی برای پوشش اخبار این جنگ پرداخت کرده اند 

کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌افزاید: خبرنگاران در غزه بدون محافظت، تجهیزات، ارتباطات، و حتی بدون آب و غذا در حال انجام وظیفه حیاتی خود که اطلاع رسانی درباره حقایق جنگ است، هستند. ما طی تحقیقات خود دستکم ۳۵۰ حادثه از جمله جان باختن، زخمی شدن، و یا دستگیر شدن خبرنگاران را به ثبت رسانده ایم. 

این کمیته با انتقاد از توحش رژیم صهیونیستی در مواجه با خبرنگاران، تاکید دارد: هر زمانی که یک خبرنگار جان خود را از دست داده، زخمی یا دستگیر شده، و یا به زور از غزه اخراج می‌شود، ما بخشی از حقیقت را از دست می‌دهیم. مسئولین کشتار خبرنگاران با محاکمه دوگانه مواجه خواهند شد: یکی تحت قوانین بین المللی و دیگری در برابر نگاه نابخشودنی تاریخ!

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر وحشی های سگیونیست و حامیانش و پرچمدارانش
آخرین اخبار