برگزاری سومین رویداد نشان عاشقی در ایام محرم

دبیر اجرایی سومین رویداد نشان عاشقی از برگزاری این رویداد در ایام محرم خبر داد.

محمدرضا شرایلی دبیر اجرایی سومین دوره از رویداد نشان عاشقی ضمن اعلام خبر برگزاری این رویداد در ایام محرم در سطح شهر تهران گفت: امسال سومین دوره از رویداد نشان عاشقی توسط اداره نقاشی سازمان زیباسازی برگزار می‌شود که در آن آثار هنری نقاشی خط و خط‌نگاره با موضوع عاشورا و محرم و سیدالشهدا (ع) اجرا می‌شود.

وی افزود: این رویداد مبتنی بر نقاشی و خط‌نگاره‌ها با رویکرد توجه به منش سیدالشهدا (ع) به معنی انسان آزاده و ظلم‌ستیز و توجه به همراهی و همدلی با مردم غزه است و هنرمندان رشته‌های خط، نقاشی، نقاشی خط، گرافیک، تصویرسازی، هنر‌های شهری و هنر تجسمی می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

دبیر اجرایی سومین دوره از رویداد نشان عاشقی زمان پایان فراخوان را تا اواخر خرداد ماه اعلام و اضافه کرد: داوری این رویداد بر اساس آثار ارسالی به دبیرخانه برگزار و آثار برگزیده بر روی ۲۰۰ تیغه علامت اجرا می‌شود.

وی در خصوص داوران این دوره که از صاحب‌نظران و اساتید حوزه گرافیک، خط و نقاشی هستند، اضافه کرد: علی حیاتی، کاظم طلایی، محمدرضا دوست محمدی، محمد سعید نقاشیان و میرزا آقا قربان پور داوران این رویداد هستند.

شرایلی با اشاره به اینکه هر هنرمند می‌تواند ۳ اثر به دبیرخانه نشان عاشقی ارسال کند تاکید کرد: داوران می‌توانند ۳ اثر از یک هنرمند با توجه به واجد شرایط بودن آثار در داوری‌ها انتخاب کنند.

وی بیان کرد: قبل از اتمام فراخوان نشان عاشقی، یک ورکشاپ که حضور تمامی هنرمندان در آن آزاد است برگزار می‌شود و داوران نشان عاشقی نیز از اساتید این ورکشاپ هستند.

شرایلی افزود: این ورکشاپ برای به قطعیت رسیدن ایده‌ها و طرح‌های هنرمندان در سومین دوره نشان عاشقی برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، تاریخ برگزاری سومین دوره نشان عاشقی ۶ الی ۱۳ تیرماه است و آثار هنری پس از اتمام رنگ‌آمیزی بلافاصله در سطح شهر تهران اکران می‌شود.

برچسب ها: محرم ، ایام محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار