مادورو: آمریکا به اوکراین اجازه امضای توافقنامه صلح با روسیه را نداد

رئیس جمهور ونزوئلا در برنامه تلویزیونی خود اعلام کرد آمریکا و اتحادیه اروپا از امضای توافقنامه صلح بین روسیه و اوکراین جلوگیری کردند.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در برنامه خود با مادورو پلاس در کانال تلویزیونی Venezolana de Televisión گفت مقامات ایالات متحده و اتحادیه اروپا از انعقاد توافقنامه صلح بین اوکراین و روسیه با هدف سودآوری شرکت‌های تسلیحاتی غربی جلوگیری کردند.  

رئیس جمهور ونزوئلا یادآور شد: "توافق اولیه آماده امضا بود و دستور دولت آمریکا و نخبگان اتحادیه اروپا به اوکرایناین بود که امضا نشود. آنها مدعی شدند روسیه را شکست خواهیم داد، حمله خواهیم کرد. "

مادورو تاکید کرد که دولت آمریکا و نخبگان اروپا به کی‌یف دستور دادند زمانی که سند از قبل آماده شده بود، امضا نکند.

او گفت که ادامه خصومت‌های رژیم کی‌یف، درآمد‌های بالا را برای سازندگان تسلیحات غربی تضمین کرد و اکنون آنها با جنگی که درآمد‌های کلانی را برای شرکت‌های تسلیحاتی غربی فراهم می‌کند، آنجا هستند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که توافق‌های استانبول در بهار ۲۰۲۲، همچنان مبنای مذاکرات جدید صلح است. پوتین پیش از این در مینسک یادآور شد که روسیه هرگز از مذاکره امتناع نکرده است و اوکراین از توافقات استانبول در سال ۲۰۲۲ راضی است.

پیشتر اعلام شد تسلیحاتی که هم پیمانان واشنگتن در ناتو با هدف کمک به اوکراین تهیه می‌کنند، بیش از ۲۱ میلیارد دلار درآمد را نصیب صنایع تسلیحاتی آمریکا کرده است.  

پیش از این یک مقام اروپایی به نشریه پولیتیکو گفته بود اگر کمی دقت کرد می‌توان دید بیشترین کسی که از این جنگ (جنگ اوکراین) سود می‌برد آمریکاست. زیرا هم تسلیحات زیادی به فروش می‌رساند هم نفت بیشتری را با قیمتی بیش از قیمت قبل از جنگ عرضه می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه نیز فروش گاز به قیمت بالا از سوی آمریکا را نقد کرده و در این خصوص گفت: اینکه آمریکا گاز را به بهایی بالاتر به اروپا عرضه می‌کند اصلا دوستانه نیست.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار