اتحادیه اروپا به دنبال نشستی در عربستان با حضور روسیه است

مقامات غربی که از روسیه برای شرکت در کنفرانس صلح سوئیس دعوت نکردند، ادعا می‌کنند طی پاییز به دنبال برگزاری نشستی در عربستان با مشارکت روسیه هستند.

بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا در پی این است از نشست سوئیس درباره اوکراین به نشست احتمالی در عربستان سعودی در پاییز با مشارکت روسیه حرکت کند.

براساس گزارش آر تی، این خبرگزاری به نقل از مقامات غربی اعلام کرد که برای اتحادیه اروپا موضوع مهمی وجود دارد که چگونه از کنفرانس ماه آینده به نشست احتمالی در عربستان سعودی در پاییز با مشارکت روسیه منتقل شود. قرار است کنفرانسی درباره اوکراین در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در سوئیس در نزدیکی شهر لوسرن در غیاب روسیه برگزار شود.

ولادیمیر خوخلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در برن، به خبرگزاری نووستی  گفت که سوئیس از روسیه برای شرکت در نشست اوکراین دعوت نکرده است و مسکو در هیچ موردی شرکت نخواهد کرد. او افزود: ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج شد، برای روسیه غیرقابل قبول است، زیرا این گفتگو درباره گزینه دیگری برای پیشبرد فرمول صلح است که قابل اجرا نیست و منافع روسیه را در نظر نمی‌گیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در خصوص کنفرانس سوئیس گفته بود که فرمول‌های پیشنهادی کنونی برای صلح بر اساس خواسته‌ها است و نه واقعیت در میدان، که پیشنهادی غیرقابل قبول برای بحث است. با این وجود او آمادگی روسیه را برای مذاکره اعلام کرد. 

پوتین ادامه داد که هدف از برگزاری چنین کنفرانسی این است که  بیشترین تعداد کشور‌ها را جمع آوری و همه را متقاعد کند که بهترین پیشنهاد همان شرایطی است که طرف اوکراینی پیشنهاد می‌کند و سپس آنها آن را به عنوان اولتیماتوم نهایی به روسیه ارائه می‌دهند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار