رئیس مجلس شورای اسلامی:

برنامه هفتم میثاق ملی ما در مجلس در دولت شهید رئیسی است

قالیباف گفت: مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد برنامه هفتم پیشرفت کشور است که میثاق ملی ما در مجلس در دولت شهید رئیسی است.

محمدباقر قالیباف پس از انتخاب به‌عنوان رئیس مجلس دوازدهم در نخستین نطق خود به عنوان رئیس مجلس گفت: ضروری است که از نمایندگان محترم به صورت ویژه تشکر کنم که به من اعتماد و بنده را به عنوان خادم خود انتخاب کردند و برخی از امور را به اینجانب تفویض نمودند تا مطابق قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس وظایفی را با استفاده از اختیاراتی که تعریف شده است، پیگیری کنم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس دوازدهم گفت: من خود را نماینده شما می‌دانم و با همه ظرفیت و توانی که دارم تلاش خواهم کرد که ذیل رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب و با کمک شما، مجلس دوازدهم در پیگیری منافع و مصالح مردم کارنامه‌ای درخشان داشته باشند. همه می‌دانیم که کار در مجلس یک کار جمعی است و همه باید در تعیین اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با فهمی مشترک عمل کنیم. ساختار مجلس به گونه‌ای است که اگر عموم نمایندگان بر یک موضوعی عزم نکنند، مجلس نمی‌تواند کار موثری انجام دهد و گاه حتی یک نماینده هم می‌تواند به مسیری که عموم نمایندگان پیگیری می‌کنند، لطمه بزنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که مردم از ما مسئولان چه ما نمایندگان و چه دیگر مدیران اجرایی توقع دارند که به جای حاشیه پردازی، فقط به فکر مسائل آنان باشیم؛ مقام معظم رهبری خط اصلی مجلس را در پیام خود روشن کردند و مجلس دوازدهم باید رویکرد اصلی‌اش را همین رهنمود‌ها قرار دهد؛ رهبر حکیم انقلاب آرام‌بخشی، امید آفرینی و دعوت به همدلی در محیط عمومی و پرهیز از مسابقات بی فایده رسانه‌ای و مجادلات مضر سیاسی در داخل مجلس را مبنای عمل مجلس دوازدهم تعیین کردند؛ لذا به نظر می‌رسد رویکرد اصلی مجلس دوازدهم باید وحدت و امید باشد و ما باید برای ایجاد امید در مردم به فهم مشترک برسیم و هم گرا و همدل عمل کنیم و با هر گرایش و سلیقه سیاسی که داریم روی اولویت داشتن حل مسائل مردم اتفاق نظر داشته باشیم.

قالیباف ادامه داد: اختلاف سلیقه‌ها در روش حل مسائل هم طبیعی است و باعث دقیق‌تر شدن بحث‌ها می‌شود، اما همه باید مراقب باشیم که هر حاشیه پردازی یا مسابقات رسانه‌ای یا مجادلات سیاسی خلاف آرام بخشی و امیدآفرینی و خلاف رهنمود‌های صریح رهبر انقلاب است.

وی با بیان اینکه «مهمترین مسأله‌ای که می‌تواند هم محور وحدت باشد و هم باعث امیدآفرینی شود برنامه هفتم پیشرفت کشور است»، عنوان کرد: این برنامه میثاق ملی ما در مجلس و دولت شهید رئیسی است که به عنوان یک میراث مهم این شهید بزرگوار محسوب می‌شود و می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند. اگر در مجلس و دولت روی اجرای برنامه هفتم بایستیم، می‌توانیم در کوتاه مدت مشکلات عموم مردم را مدیریت کنیم و در بلندمدت پیشرفت کشور را رقم بزنیم.

رئیس مجلس در پایان تاکید کرد: امیدوارم همه ما نمایندگان تا پایان دوره نمایندگی بتوانیم مطابق توصیه رهبر انقلاب با رعایت تقوا، گذشت، انصاف، مسئولیت پذیری و کار بی منت تکلیف خودمان را در قبال مردم و انقلاب انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
کارمندان رسمی شرکت مخابرات در سراسر کشور از آبان ماه سال 1388 تاکنون به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در کشور و هم سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس، کارگر بخش خصوصی شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
چراحقوق کارگران‌شهرداری های اصفهان‌ و اطراف مطابق سال قبل و هنوزافزایش پیدا نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
فقط بلدید شعار بدید و با کلمات بازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
۱۲:۳۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام وعرض ادب
بن خواربار شاغلین رسمی و بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ماهیانه مبلغ ۳۹۶۰۰۰۰تومان است چرا مخابرات بن خواربار را هنوز بر اساس سال ۱۴۰۰مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰تومان محاسبه میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سوال اینجاست که پس چرا سرنوشت تفاوت افزایش معوقات رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها بازنشستگان شرکت مخابرات از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون مشخص نشده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام
یک شیر پاک خورده ای بنویسد بن خواربار وسایر رفاهیات (شاغلین رسمی مخابرات وبازنشستگان )در سال ۱۴۰۳ بر اساس آئین نامه حقوق ودستمزدکارکنان شرکت مخابرات ایران مصوب سال ۱۳۸۹ که به تائید وزارت کار نیز رسیده چقدر باید باشد ومخابرات ایران چقدر کلاه سر ما میگذارد ومیدهد.(بصورت جدول )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
سلام
همسرم بازنشسته مخابرات است تا دی ماه ۱۴۰۰رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها ) را بر اساس قانون وآئین نامه حقوق ودستمزد مخابرات میدادند از دی ماه ۱۴۰۰ تا کنون چرا بن خواربار ومناسبتها را بر اساس حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ میدهند ؟؟
مگر حداقل حقوق قانون کار در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷۲۰۰۰۰۰ تومان نیست پس باید بن خواربار ماهیانه ۳۹۶۰۰۰۰ تومان باشد وسایر رفاهیات هم بر اساس حقوق ۷۲۰۰۰۰۰ تومان حساب گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بی توجه کرده است چرا؟ و متأسفانه هنوز هم که مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران حل وفصل نشده است چرا؟
آخرین اخبار