قالیباف: شهید رئیسی هرگز دلسرد نشد و همیشه به آینده امیدوار بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود و هیچ وقت نسبت به سختی‌ها و زخم زبان‌ها دلسرد نشد.

محمدباقر  قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم هفتمین روز عروج شهیدان پرواز اردیبهشت در میدان امام حسین تهران گفت: نباید از یاد و فرهنگ شهدای پرواز اردیبهشت غفلت کنیم.

او افزود: برای ما که جزو کارگزاران نظام اسلامی هستیم، خلوص و کار برای خدا در راس برجستگی‌های شهید رئیسی عزیز بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام می‌فرماید کار برای خدا نه خستگی دارد و نه دلسردی. شهید رئیسی خستگی را خسته کرده بود و هیچ وقت نسبت به سختی‌ها و زخم زبان‌ها دلسرد نشد.

وی افزود: ویژگی‌هایی در این چند روز از شهادت شهدای پرواز اردیبهشت در ابعاد مختلف مطرح شده است. طبیعتاً همه این ویژگی‌ها می‌تواند الگوی یکایک ما در هر کجا که هستیم به ویژه برای ما که در مسئولیت‌های مختلف و جزو کارگزاران نظام اسلامی هستیم، باشد.

قالیباف با اشاره به اینکه در بیشتر سخنرانی‌های شهید رئیسی چه در جلسات کارشناسی و تخصصی مهم در سطوح مختلف و چه در سخنرانی‌های مردمی در کنار اینکه خستگی را خسته کرده بود و هرگز دلسرد نشد بلکه همیشه فصل الخطاب سخنان او حاکی از امید به آینده بود.

وی افزود: شهید رئیسی همواره بیان می‌کرد که مطمئن است آینده برای ما روشن و موفقیت با ما است و ما پیروز این میدان هستیم که این ویژگی‌ها ناشی از خلوص و اخلاص این شهید عزیز بود.

قالیباف با بیان اینکه شهید رئیسی با عشق برای مردم کار می‌کرد، گفت: اگر ما شهید رئیسی را سیدالشهدای خدمت می‌دانیم، مهم‌ترین ویژگی‌اش این بود که مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و آنها را مزاحم فرض نمی‌کرد.

وی افزود: شاید به این موضوع کمتر اشاره شده است، اما شهید رئیسی در مسئولیت ریاست جمهوری مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاری که انجام داد، با رفتار و کردار خود این بود که یک مسئول و کارگزار در این سطح نشان داد که رابطه او با مردم در تراز انقلاب اسلامی که باور‌های انقلاب اسلامی بود را به عینه ظهور و بروز می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رابطه بین کارگزار و مردم مبانی وجود دارد، شهید عزیز ما شهید آیت الله دکتر بهشتی نگامی که از رابطه بین کارگزار و مردم سخن می‌گفت؛ عنوان می‌کرد که اهمیت رابطه بین مردم و کارگزار جمهوری اسلامی همچون عدالت اهمیت دارد. 

وی افزود: یعنی به همان میزان که عدالت اهمیت دارد این رابطه نیز مهم است. چرا که عدالت اساس حکومت اسلامی است، عدالت هیچ موقع در فقه ما شامل احکام ثانویه نمی‌شود به تعبیر شهید بهشتی یک موضوع قطعی است. به همین دلیل شهید بهشتی معتقد است که نباید رابطه بین کارگزار و مردم دارای هیچ حجاب و حائلی باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: این حق مسلم مردم است که در هر شرایطی و بدون حجابی به کارگزار جمهوری اسلامی دسترسی داشته باشد، چون چنین کارگزاری در تراز جمهوری اسلامی ایران است. لذا؛ شهید رئیسی در مقام ریاست جمهوری به نماد این مهم تبدیل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید رئیسی در هر سفر استانی و میان مردم تلاش کرد تا حقی که مردم بر کارگزار جمهوری اسلامی دارند را به بهترین شکل ممکن ادا کند، تصریح کرد: حتی موضوعات امنیتی مانع این کار نشد و اجازه داد تا در هر فرصتی مردم درد دل خود را بیان کنند. این ویژگی شهید رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری بود که برای همه ما کارگزاران درس است.

وی ادامه داد: اینجاست که پس از وقوع حادثه تلخ شهادت شهید رئیسی و همراهانش و از دست دادن شهید رئیسی باید نسبت به این ویژگی‌ها در چنین شخصیت‌هایی دلمان بسوزد، چون چنین شخصیت‌هایی ممتازی را از دست دادیم. هیچ‌گاه و هیچ کسی این ادعا را ندارد که اشکالی در کار او وجود ندارد چرا که حتماً اشکالاتی هست ولی نوعی از نگاه، کار، باور و تراز از ارتباط بین مردم بین شهید رئیسی و مردم وجود داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
واقعا که، مثل ایشون عمل کنید، نه برعکس ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
شما قانون هایی که هست رو نظارت کنید ببینید اجرا میشه یا نه
تعریف شما به درد ملت نمی خوره , اگه می تونی فقط کار کن برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
ما هم از این همه تورم گرانی وببکاری خسته ایم واقعا خسته شدیم می فهمید.
Iran (Islamic Republic of)
azizmiar
۰۷:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
ملت هیچوقت رئیس جمهور خستگی ناپدیر ر را فراموش نخواهد کرد مردمی که می دانند او خستگی ناپذیر بود و پیگیر همه مسائل مهم کشور بود این رو درسفر های استانی باید میدید که چقدر پیگیر بود واگر مدیری کارش رادرست انجام نمیداد مورد بازخواست قرار میگرفت در همین سفر آخر به مازندران ده مدیر کل نا کارمد سطح استان مازندران را برکنار کرد خدا به خانوادشون صبر عطا بفرما
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
این اقا تو مجلس خیلی برامون زحمت میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
روح سید عزیز با همراهانش شاد ،انشاالله که راهش را ادامه دهید
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۳:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
در طول تاریخ بشریت کشوری نیامده و نخواهد امد که مسولان خود را به این راحتی به قریانگاه تاریخ بفرستد در این موقعیت حساس تاریخی که اسراییل در جمهوری اذربایجان پایگاه دارد و کاری هم ندارد به یک فرد یک قطعه می دهد می گوید برو ان را بچسبان به فعلان جایی امریکا برایت از فعلان کشور دنیا اقامت می گیریم به همین راحتی بدون خرج و مفت و مجانی چرا چون اقای اسراییل است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
چون هنوز میگیم ما به غرب و تکنولوژی انها احتیاج نداریم خودمان را از همه جا برتر میبینیم ،میگوییم غرور بد است اما غیر خودمان کسی را نمیبینیم ،هنوز داریم التماس میکنیم تا هواپیمای صد سال پیش امریکا را که چند دست گشته به قیمت چند برابر بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
تو چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
آقای قالیباف قول دادی تا اردیبهشت همسانسازی انجام بشه
نشد
اقلا خرداد اجرا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
کدوم مسئولین به وعده و قولی که دادند ، عمل کردند ؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
شما هم با پشتکاری که داری با تنزل آرا رئیس مجلس که شدی ، حتما پشت میز ریاست جمهوری می شینید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
بله دقیقا..مثل بعضی‌ها نه اهل رانت و باند بازی بود . نه اهل شعار و منفعل کاری بود .فقط خالص بود و بی ریا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
رای به اصلاحات ودنباله های روحانی مثل لاریجانی برگشت به مسیر نادرست ونتیجه ش بدبختی کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
صدرصد محسن رضای میشه
Germany
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
رئیس مجلس هفت درصدی ها و پانصد هزار تایی
آخرین اخبار