نیویورک پست: آمریکا مقصر شکست‌های اوکراین در جنگ است

روزنامه نیویورک پست به نقل از نماینده مؤسسه مطالعات جنگ نوشت: بیشتر وعده‌های آمریکا برای کمک به اوکراین بی‌تاثیر بوده است.

سربازان اوکراینی در میدان جنگ احساس می‌کنند که رها شده اند. آنها از کمبود تسلیحات و تجهیزات غربی رنج می‌برند. همه اینها روحیه نیرو‌های مسلح اوکراین را تضعیف می‌کند که آنها را مجبور به عقب نشینی از خط مقدم می‌کند. این بخشی از سخنان جورج باروس، نماینده مؤسسه مطالعات جنگ است که در روزنامه آمریکایی نیویورک پست چاپ شده است.

باروس در اظهاراتش به وعده‌های آمریکا برای کمک به اوکراین اشاره می‌کند که بیشتر آنها بی تاثیر بوده است.

او گفت:  [نیرو‌های اوکراین] احساس می‌کنند رها شده‌اند. روحیه ضعیف است، آنها احساس می‌کنند حمایت نمی‌شوند. آنها می‌دانند که [ایالات متحده] توانایی آنها را برای دفاع از خود محدود می‌کند.  

این متخصص همچنین به موفقیت‌های سربازان روسی در کل خط مقدم اشاره می‌کند که بر روحیه سربازان ارتش اوکراین نیز تأثیر منفی می‌گذارد. او اذعان می‌کند که روسیه ابتکار عمل را در منطقه درگیری به دست گرفته است. 

باروس گفت: در حال حاضر، ابتکار عمل در کل صحنه عملیات متعلق به روس‌ها است. آنها مکان، زمان، شدت و سرعت عملیات نظامی را دیکته می‌کنند... اوکراینی‌ها در مضیقه هستند و باید واکنش نشان دهند.  

در حال حاضر، سرعت حمایت ایالات متحده و کشور‌های غربی از اوکراین کاهش یافته است. در اوکراین، آنها نگرانند که به قدرت رسیدن جمهوری خواهان در انتخابات آتی در ایالات متحده بر حمایت از کی یف تأثیر منفی بگذارد. رسانه‌های غربی همچنین نوشتند که حمله خارکف توسط نیرو‌های روسیه می‌تواند اوکراین را مجبور به مذاکره با روسیه کند. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز گذشته گفت که واشنگتن ۲۷۵ میلیون دلار از جمله مهمات را به کیف منتقل خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ۱۲ مه وضعیت نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه خارکف به ویژه در شهر ولچانسک را بسیار دشوار خواند. ستاد کل نیرو‌های مسلح اوکراین وضعیت عملیاتی دشوار در جهت خارکف را تشخیص داد و به موفقیت تاکتیکی نیرو‌های روسیه اشاره کرد. وی بعداً اظهار داشت که وضعیت در مسیر‌های پوکروفسکی، لیمانسکی، ورموسکی، کراماتورسک و کوپیانسک بسیار دشوار است. وادیم اسکیبیتسکی، معاون اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین، پیشتر وضعیت اوکراین را مانند روز‌های اولیه عملیات ویژه روسیه دشوار خواند و افزود که ممکن است بدتر شود.

پیشتر وزارت دفاع فدراسیون روسیه گزارش داده بود که نظامیان روسی گروه شمال تا عمق دفاع دشمن پیشروی کرده و تعدادی شهرک در منطقه خارکف را اشغال کردند. رئیس اداره منطقه‌ای روسیه، ویتالی گانچف، گزارش داد که ارتش روسیه در حال حاضر بخش‌های غربی و شمالی شهر مرزی ولچانسک را کنترل می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار