عقب نشینی اوکراین از گفته‌های خود درباره اعزام نظامیان فرانسه به کی‌یف

در پی ادعای فرمانده ارتش اوکراین مبنی بر اعزام مستشاران نظامی فرانسه به این کشور، وزارت دفاع اوکراین بیانیه‌ای صادر کرد.

اوکراین که تا پیش از این ادعا کرده بود نیروهای نظامی فرانسه برای آموزش نظامیان اوکراینی در راه کی‌یف هستند، امروز سخنان خود را پس گرفت و از ادعاهای خود عقب‌نشینی کرد. با این حال گفته می‌شود کی‌یف همچنان در حال مذاکره با پاریس و سایر متحدان در این زمینه است.

براساس گزارش لبنان ۲۴، وزارت دفاع اوکراین پس از اینکه الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش این کشور گفت که اولین مربیان نظامی فرانسوی به زودی به کی‌یف می‌رسند، توضیحاتی ارائه کرده و از این سخنان عقب نشینی کرد.

از سویی دیگر وزارت دفاع فرانسه در پاسخ به سوالانت خبرگزاری فرانس‌پرس اعلام کرد که این موضوع در دست بررسی است اما از تایید برنامه اعزام مربیان نظامی به اوکراین خودداری کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مسکو پیش‌تر بارها نسبت به هرگونه کمک تسلیحاتی و نظامی غرب به اوکراین که زمینه‌ساز حمله به خاک روسیه باشد، هشدار داده است. روسیه علاوه بر هشدار به فرانسه، انگلیس را نیز تهدید کرده است که اگر اوکراین از تسلیحات این کشور در حمله به خاک روسیه استفاده کند، اهداف انگلیس در داخل و فراتر از اوکراین را اهدافی مشروع برای خود می‌داند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار