عملکرد مولدسازی به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسید

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بوده است.

 سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری فی مابین وزارت امور اقتصادی و دارایی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه موضوع جلسه امروز از دستورهای واجد اهمیت برای شهید جمهور کشورمان بود، اظهار کرد: آقای رئیسی به مصوبات مولدسازی به طور مکرر تاکید می‌کرد و در همان سال اول اجرای مصوبه مولدسازی از ١۵ فروردین ماه سال ١۴٠٢، ضمن واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های دولتی، واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام تصویب شد تا برای تامین مالی استان‌ها از منابع مولدسازی و مستغلات و اموال غیرمنقول استفاده شود.

وی ادامه داد: از این رو، پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در دستور کار واگذاری به بخش‌های پیمانکاری قرار گرفت تا این پروژه‌ها به حرکت دربیایند. 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه این واگذاری‌ها نیاز به همکاری ١٩ دستگاه اجرایی و ٣١ استان داشت، گفت: از ١۵ فروردین ماه سال گذشته تا ١۵ فروردین ماه امسال ۵۴ هزار میلیارد تومان عملکرد مولدسازی بوده که ٢١ هزار میلیارد تومان آن متعلق به مولدسازی اموال زیرمجموعه وزارت اقتصاد بوده و ٣٢ هزار میلیارد تومان هم مولدسازی اراضی برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن بوده و از ابتدا هم انتظار این را داشتیم که تهاتر اموال مازاد با پیمانکاران و فعالان اقتصادی سهم بزرگی را در مولدسازی داشته باشد از این رو کمتر از ٧ هزار میلیارد تومان عملکرد نقدی بوده است .

خاندوزی تاکید کرد: بخشی از اموال در حال ارزش افزوده است که سال جاری بدون شبهه و با قیمت کارشناسی شده در جریان فرایند مولدسازی قرار بگیرند و واگذار شوند. 

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء همواره جزو ارکان مورد اتکای دولت بوده، اظهار داشت: همواره در جلسات با شهید جمهور ذکر خیر عملیات و تلاش‌های مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء بودیم.

خاندوزی تاکید کرد: به طور مشخص بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بود و بخشی از سهام این پالایشگاه در جریان مولدسازی اموال دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء واگذار می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار