ابلاغ سند «سبک زندگی ایرانی - اسلامی» بزودی/ آغاز فاز اجرایی عرضه پوشاک عفیفانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عفاف و حجاب از اولویت‌های اصلی فرهنگ عمومی است و یکی از مظاهر اصلی هویت دینی و تمدنی ما رعایت اصول در حوزه عفاف و حجاب است که آن را دنبال می‌کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی در هشتصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور که امروز (۸ خرداد) برگزار شد گفت: سند سبک زندگی ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در روز‌های آینده ابلاغ نهایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه متأسف هستیم که شهید رئیسی امضای نهایی ابلاغ را انجام نمی‌دهند، گفت: سازماندهی جدیدی را در حوزه عفاف و حجاب آغاز می‌کنیم؛ به منظور راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ برای عرضه لباس عفیفانه در بازار تهران، در پاساژ دلگشا حدود ۸۰ واحد عرضه لباس عفیفانه افتتاح شد.

وی تصریح کرد: مسئولیت کارگروه مد و لباس از روز گذشته تا زمان ابلاغ ساختار جدید بر دوش خانم عاطفه خادمی (دبیر شورای فرهنگ عمومی) قرار داده شده است، در سند سبک زندگی ایرانی اسلامی بنیاد جدیدی نظیر بنیاد فارابی و رودکی برای حوزه پوشش در نظر گرفته شده است که گام مهمی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ درباره نام‌گذاری روز یادبود شهید رئیسی گفت: باید سامانه‌ای را برای نام گذاری این روز طراحی کرد تا موضوع در منظر پیشنهادات عمومی مردمی قرار گیرد. شورای فرهنگ عمومی مصوب کرد روزی برای شهید رئیسی نام گذاری شود، توصیه من این است برای نام گذاری این روز از پیشنهادات عمومی استفاده شود چراکه این موضوع به فرهنگ عمومی مرتبط می‌شود و باید در این مسیر از نظر مردم استفاده کرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
حجاب درست زینت زن مسلمان
آخرین اخبار