فعالیت ۱۰ تیم عملیاتی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۰ تیم عملیاتی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، گفت : به سگ‌های ولگرد غذا ندهید.

محمد موحدی‌مجد، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص معضل سگ‌های ولگرد، گفت : در خصوص جمع‌آوری و یا کنترل حیوانات بلا‌صاحب یک دستورالعمل کشوری وجود دارد که رویکرد آن به صورت مستمر انجام می‌شود. در واقع برنامه‌ای مقطعی در این زمینه نداریم؛ بلکه این کار به صورت مستمر درحال انجام است.

وی با بیان اینکه این موضوع فقط مختص به شهر کرمانشاه نیست؛ بلکه در تمام کلان شهر‌های دنیا نیز وجود دارد، افزود: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و نگهداری آنها و برآیند کنترل این حیوانات به صورت مستمر در حال انجام است. شهرداری کرمانشاه در هر منطقه دارای یک تیم زنده‌گیری سگ‌ها و در حوزه معاونت خدمات شهری دارای ۲ تیم است؛ به طور کلی شهر کرمانشاه ۱۰ تیم جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب را دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: همکاری شهروندان در تمام موضوعات اداره امورات شهری به ویژه در کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. در این زمینه شهروندان می‌توانند یک سری اقدامات کمک‌کننده به فعالیت‌های که شهرداری برای پاکسازی سطح شهر از سگ‌های ولگرد، انجام می‌دهند؛ از جمله غذا ندادن به حیوانات بلاصاحب را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به اسلحه‌های بی‌هوشی مجهز هستند. این تیم‌ها سگ‌ها را با روش‌های زنده‌گیری جمع‌آوری و تحویل پناهگاه نگهداری حیوانات می‌دهند. شهر کرمانشاه دارای یک پناهگاه نگهداری حیوانات در ابتدای جاده سراب نیلوفر تحت نظارت شهرداری کرمانشاه است؛ این پناهگاه به یک سازمان مردم‌نهاد حامیان حیوانات واجد شرایط واگذار شده که خدماتی را به حیوانات ارائه دهد.

موحدی‌مجد سامانه ۱۳۷ را راه ارتباطی شهروندان با شهرداری کرمانشاه اعلام کرد و گفت: اگر شهروندان در این زمینه مشکلی داشتند، می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته و کد پیگیری دریافت کنند؛ شهروندان با این کد می‌توانند پیگیر درخواست خود باشند که آیا این درخواست انجام شده یا نه؟ ما در حوزه نظارت بر خدمات شهری این موارد را پیگیری می‌کنیم که درخواست شهروندان انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: همکاری شهروندان در تمام موضوعات اداره امورات شهری به ویژه در کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: در این زمینه کاری که شهروندان می‌توانند انجام دهند، اجتناب از غذا دادن به سگ‌های ولگرد است. اگر تغذیه این سگ‌ها در سطح شهر صورت گیرد، باعث افزایش زاد و ولد این حیوانات در سطح شهر می‌شود که به تبع مشکلاتی را برای شهروندان وجود خواهد آورد.

موحدی‌مجد در پایان، اظهار کرد: در حال حاضر پناهگاه نگهداری حیوانات، آماده دریافت کمک‌های مردمی است. بنابرابن هرکس می‌خواهد به این سگ‌ها کمک کند، می‌تواند کمک‌های خود را با این پناهگاه اهدا کند. در این پناهگاه علاوه بر نگهداری سگ‌ها، واکسیناسیون، عقیم‌سازی آنها انجام می‌شود. کسی هم سگ نگهبان برای باغ یا مزرعه نیاز داشته باشد، می‌تواند به صورت رایگان از سگ‌های دارای شرایط که واکسیناسیون و عقیم‌سازی شده، با پرکردن فرم‌های تحویل استفاده کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.