انگلیس: حمله به غیرنظامیان در رفح باید به فوریت مورد تحقیق قرار گیرد

وزیر خارجه انگلیس خواستار انجام تحقیقات فوری به منظور بررسی حمله یکشنبه شب به اردوگاه آوارگان فلسطینی شد.

انگلیس با بیانیه بدنام بالفور از بنیانگذاران اسراییل محسوب می‌شود. گرچه استعمار پیر پس از پایان جنگ سرد دیگر در قد و قواره‌های یک قدرت بزرگ نبود، اما قدرت رسانه‌ای و نیز حمایت‌های سیاسی لندن از تل آویو همچنان ادامه داشته و مقامات سیاسی این کشور خود را متعهد به حمایت از رژیم صهیونیستی فارغ از آنکه این رژیم چه اقدامی انجام دهد، می‌دانند. 

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) خواستار انجام تحقیقات فوری پیرامون حمله یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح شد. 

کامرون در این باره گفت: حمله اسراییل به اردوگاه آوارگان فلسطینی که ۴۵ کشته برجای گذاشت از دید انگلیس بسیار نگران کننده است. ما خواستار انجام تحقیقات سریع و فوری پیرامون این حمله و روشن شدن زوایای ماجرا هستیم. 

محکومیت حمله یکشنبه شب ارتش اسراییل به آوارگان در رفح در حالی از سوی مقامات غربی مطرح می‌شود که طی بمباران امروز چادر‌های آوارگان فلسطینی در این منطقه ۲۱ فلسطینی شامل دستکم ۱۲ زن کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. 

مقامات نهاد‌های بین المللی فعال در غزه می‌گویند اسراییل با هدف مجبور ساختن آوارگان فلسطینی برای تخلیه غزه در حال بمباران مناطق مسکونی به صورت هدفمند است. 

پیش از این در حملات متعدد رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه که تلفات سنگینی برجای گذاشت مقامات غربی خواستار انجام تحقیق در این باره شدند، اما در نهایت با گذشت زمان مسئله به بوته فراموشی سپرده شد و هیچ گاه گزارشی مستقل درباره این حوادث منتشر نشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
برو روباه ی مکار و با شعار
تفرقه بینداز و حکومت کن .
خودتون خری .به شعور مردم دنیا توهین نکن
تا بحال توی کما بودی که هیچ غلطی نکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
رژیم وحشی و خونخوار صیهونیستی قتل‌ و عام کرده،تحقیق برای چی لازمه!؟مگر در مورد قدرت کشتار بمب هایی که در اختیار این وحشی ها قرار داده اید بخواهید تحقیق کنید.
آخرین اخبار