نفس‌های تازه در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی خراسان شمالی

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از آبدار شدن ۷۰ روستای استان تا پایان سال خبر داد. 

رضا عطایی در آیینی با حضور علویان صدر رئیس هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفای کشور، مجید عبدالهی مشاور، بازرس ویژه و مدیرکل حوزه مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، مهدی رشیدی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولین استانی، بعنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی معارفه شد.
رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این آیین گفت: سالانه ۸۵ میلیون متر مکعب آب، توسط ۵۸۰ حلقه چاه، چشمه، قنات و ۳ سد شیرین دره بجنورد، بیدواز اسفراین و بارز شیروان استحصال، تصفیه و بعد از ذخیره سازی در ۶۶۰ باب مخزن به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب توسط ۷۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در میان ۲۶ شهر و ۷۵۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر توزیع می‌شود.

عطایی به اجرای شبکه فاضلاب در سطح استان اشاره و عنوان کرد: فاضلاب تولید شده در ۴ شهر بزرگ و ۴ روستای استان جمع آوری، تصفیه و در محیط‌های مورد نیاز مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در سطح استان اظهار داشت: برنامه ریزی شده، امسال ۷۰ روستا در سطح استان در قالب پروژه‌های جهادآبرسانی به همت سپاه جواد الائمه و پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب استان از نعمت آب پایدار بهره‌مند شود.

وی در ادامه به بارش‌ها و سیلاب اخیر استان اشاره کرد وافزود: بارش رحمت الهی در استان سبب خوشحالی بسیاری شد، اما از سویی دیگر با توجه به وقوع سیلاب تاسیسات آبی ۳۰ پارچه آبادی و برخی شهر‌های استان آسیب دید، در این میان شهر غلامان از جمله شهر‌هایی بود که کلیه تاسیسات آبرسانی اعم از منابع تامین آب، خط انتقال، شبکه توزیع و مخزن ذخیره آب آن دچار خسارت شد.

وی عنوان کرد: در بررسی‌های اولیه زمان احیا این تاسیسات بیش از سه شبانه روز برآورد شد، اما خوشبختانه با تلاش بی وقفه و شبانه روزی همکاران در امور‌های تابعه در کمتر از ۲۴ ساعت این اتفاق رفع و آب شرب سالم و بهداشتی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرایط کاری شرکت آب و فاضلاب و تامین آب کاری بسیار سخت، پرمشقت و مداوم است افزود: علیرغم تمام مشکلات موجود در پشت صحنه اجازه نمی‌دهیم در خدمت رسانی تمام و کمال به مردم در اقصی نقاط مختلف استان خللی وارد شود.

وی با بیان اینکه برای تامین کسری آب شهر‌های استان، تسریع در اتمام پروژه‌های در حال اجرا مورد تاکید است، عنوان کرد: در این راستا پروژه آبرسانی از چاه‌های جنوب شهر شیروان با تزریق اعتبار تخصیص یافته به زودی به اتمام خواهد رسید و طی بازدید‌های بعمل آمده از پروژه آبرسانی به شهر بجنورد از چاه‌های پلنگ دره، انجام هرچه سریعتر این پروژه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین پروژه‌های آبرسانی به شهر‌های جاجرم، اسفراین و سایر شهر‌های استان به خوبی برنامه ریزی، مطالعه و شروع شده و در تلاشیم این پروژه‌ها تابستان یا پایان سال به مرحله اجرا و یا اتمام برسد تا مردم شریف استان طعم خوش خدمت را بچشند.

عطایی در ادامه گذری هم به ترمیم و نوسازی شبکه‌های فرسوده در سطح استان زد و گفت: ترمیم و نوسازی شبکه‌های فرسوده یکی از برنامه مهم شرکت آب و فاضلاب است که امسال مقرر شده ۱۲۰ کیلومتر شبکه فرسوده در مسیر‌هایی که باعث هدر رفت و کسری آب می‌شود در اولویت تعویض قرار گیرد همچنین انشعابات و کنتور‌های فرسوده نیز با توجه به تعداد بالایی که درنظر گرفته شده، اصلاح و یا تعویض می‌شود.

برچسب ها: آب ، محرومیت زدایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.