برگزاری دومین جلسه کارگروه جهادآبرسانی خراسان شمالی

دومین کارگروه جهادآبرسانی استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳ با هدف بررسی میزان پیشرفت و چگونگی ادامه فعالیت پروژه‌ها در ایام منتهی به فصل گرما و تابستان برگزار شد.

رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در این کارگروه گفت: اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی، ظرفیت ارزشمندی برای محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق روستایی بوده و آثار و برکات زیادی برای روستا نشینان عزیز که سالیان سال از نعمت آب پایدار محروم بوده اند به همراه داشته است.
عطایی با قدردانی از اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در اجرای طرح جهاد آبرسانی، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص طرح‌های محرومیت زدایی، اعتبار مناسبی به زودی بین استان‌ها توزیع خواهد شد تا پروژه‌های آبرسانی با سرعت بیشتری اجرایی و ساکنان روستا‌های هدف هر چه سریعتر از آب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند شوند.
وی مجتمع پرسه سو را که از منابع آبی چاه کاریز، چاه اشرف دره، چاه سنگسار و تصفیه خانه آب سد چندیر تامین میگردد بعنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های آبرسانی کشور برشمرد و افزود: در این مجتمع اجرای ۱۷۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۵۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۸ هزار متر مکعب مخزن و احداث ۱۳ ایستگاه پمپاژ جهت بهره‌مندی به پنجاه هزار نفر در حال اجرا است.
سرهنگ منظری معاون مهندسی قرارگاه ثامن و نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خراسان‌های رضوی، جنوبی و شمالی هم با حضور در این کارگروه گفت: عمده فعالیت پروژه‌های جهادآبرسانی در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه پیشرفت ریالی پروژه آبرسانی به روستا‌های محروم کشور حدود ۴۰درصد می‌باشد، عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار تا شهریور ماه سال جاری قسمت اعظمی از پروژه‌ها به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین اظهار داشت: مجتمع زیدر رسانی و کهنه جلگه از دیگر پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی در استان خراسان شمالی است که روند اجرایی آن در حال اتمام است و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
لازم به ذکر است؛ طرح جهادآبرسانی در استان خراسان شمالی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان، تعداد ۱۶۴ روستا را از آب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهد نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.