جمع آوری سالانه حدود ۱۱.۷ میلیون متر مکعب فاضلاب در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: به طور میانگین سالیانه حدود ۱۱.۷ میلیون متر مکعب فاضلاب در استان جمع آوری و از طریق شبکه‌های فاضلاب به تصفیه خانه‌های فاضلاب منتقل می‌شود.

 رضا عطایی گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خطوط انتقال و شبکه فاضلاب در استان اجرا نموده که ۱۳هزار و ۱۲۳ متر از این مقدار در سال ۱۴۰۲ در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
اوگفت : خطوط انتقال و شبکه توزیع در شهر‌های بجنورد، اسفراین و آشخانه و روستا‌های اسلام آباد در، طبر شهرستان شیروان، در شهرستان جاجرم و تازه قلعه در شهرستان راز و جرگلان در حال بهره‌برداری است و در شهر شیروان به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
عطایی گفت : سال گذشته ۳۵۳ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شست و شو و لایروبی و تعداد ۴۶۰ مورد دریچه فاضلاب نیز در معابر، همسطح سازی شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین اضافه کرد: برای کنترل دقیق شرایط فرآیندی و حفظ کیفیت مناسب پساب، سالیانه حدود ۲۵ هزار آزمایش مختلف در آزمایشگاه‌های تخصصی این شرکت برروی پساب‌های خروجی انجام شده است.
او گفت: برای افزایش شاخص بهره مندی مشترکان از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۴ هزار و ۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های استان نصب شده است.
خراسان شمالی در بخش فاضلاب ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک شهری و روستایی دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
تعداد ۴ شهر (بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه) و ۳ روستای (اسلام آباد، طبر و تازه قلعه) از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

برچسب ها: شرکت آب ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.