راه اندازی سامانه ضد تگرگ در باغات پسته یامچی

مدیر جهادکشاورزی مرند از نصب و راه اندازی سومین سامانه ضد تگرگ این شهرستان در باغات پسته شهر یامچی خبر داد.

 الهیاری گفت:با توجه به این که همه ساله در این فصل سال بارش تگرگ خسارت زیادی به کشاورزان به خصوص باغات پسته وارد می‌کند نصب و راه اندازی سامانه ضد تگرگ ضرورت بالایی دارد و برای جلوگیری از بلایای طبیعی کشاورزان و باغدارن اقدام به نصب سامانه ضد تگرگ در باغات پسته کردند و خوشبختانه در بارش‌های اخیر که با تگرگ نیز همراه بود خوشبختانه هیچ خسارتی به باغاتی که دارای این سامانه بودند وارد نشد.

وی گفت:نصب و راه اندازی این سامانه در مناطق مختلف باغات یامچی در حال انجام است و به همت یکی از باغداران سومین سامانه ضد تگرگ در یکی از باغات پسته شهر یامچی با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان آورده شخصی خود کشاورز نصب و راه اندازی شد. 

وی افزود: این سامانه می‌تواند محدوده‌ای به شعاع ۵۰۰ متر و مساحت تقریبی ۸۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی را تحت پوشش قرار داده و خسارت ناشی از بارش تگرگ را کاهش داده و به صفر برساند.

مدیر جهادکشاورزی مرند گفت:کشاورزانی که می‌خواهند این سامانه را در باغات خود راه اندازی کنند تسهیلات بانکی آسان در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا محصولات آنها در مواقع تگرگ در امان باشند.

الهیاری گفت: در بارش‌های اخیر تگرگ در سطح منطقه خسارت زیادی به زمین‌های زراعی و باغی وارد شد که در حال جمع بندی خسارت وارده هستیم.

وی کشاورزان را به بیمه کردن محصولات کشاورزی توصیه کرد و گفت: منطقه یامچی دارای ۳۰۵ هکتار باغ پسته بارور هست که همه ساله نزدیک به ۷۰۰ تن پسته از باغات این منطقه برداشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار