تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

تاثیر معدل امتحانات نهایی در نتیجه کنکور لغو نمی‌شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اصل مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر نمی‌کند.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شورای ستاد علم و فناوری یکی از بحث‌های مهمی که مطرح شد مربوط به آئین نامه داخلی ستاد بود که نهایی شد و به تصویب رسید و طبیعتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب نهایی شود.

 وی  افزود: همچنین یکی از بحث‌های مهم گزارشی بود که از آزمون نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش داده شد؛ این گزارش و همچنین نظارتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا دارد نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با دقت و با نهایت حساسیت با همکاری مجموعه وزارتخانه‌ها، وزارت ارتباطات و سایر مجموعه‌های امنیتی، این آزمون را برگزار می‌کنند.

 خسروپناه گفت: از وزیر آموزش و پرورش و مجموعه وزارتخانه و همه دستگاه‌هایی که در اینجا همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم و به خانواده‌ها تاکید می‌کنم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث کنکور که سال گذشته اجرا شد و امسال هم اجرا شد و می‌شود؛ مستقر شده است.

 وی افزود: این مصوبه شورا یک مصوبه کاملا تمدنی است. هم جلوی دست و پای مافیایی که در این زمینه دنبال ثروت اندوزی بودند گرفتند و از طرفی هم که خیلی مهم است دانش آموزان با تاکید بر کتب درسی و استفاده از معلمان، درس‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گذرانند.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد و مصوبه، مصوبه‌ای قطعی است و امسال هم به عنوان دومین سال با دقت و درایت وزارت آموزش و پرورش دارد مصوبه را اجرا می‌کند.

 خسروپناه افزود: حراست و بحث امنیتی پرسش‌ها به ویژه سوالات هم به صورت تشریحی است؛ طبیعتا این حراست و امنیت سوال‌ها رعایت می‌شود و با دقت لازم این مصوبه اجرا می‌شود. بنابراین خانواده‌ها دلهره نداشته باشند این مصوبه را مصوبه قطعی بدانند که سال‌های آینده هم اجرا خواهد شد.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر عزیزان پیشنهادهایی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد. گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم؛ اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود؛ این حتما اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد. اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد شورا آماده پذیرش اصلاحات هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتتون کنه
چرا همش برای خودتون تصمیم میگیرید
شعارتون اینه که مردم مردم مردم
پس چرا حرف مردمو نمیشنوید
ما داریم میگیریم بردارید این طرح مسخره رو
بعد میاید میگید لغو نخواهد شد؟
وقتی ادم های کارنابلد کشور رو اداره کنن میشه همین
میشه استرس،ترک تحصیل، افسردگی، حتی خودکشی برای دانش اموزای بیچاره
بزارید تا جوابای امتحانا و میانگین معدل ها بیاد، تا بفهمید چه گندی زدید
Iran (Islamic Republic of)
Zmnpr
۲۲:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
دانش آموزان و داوطلبان عزیز
همانگونه که مطلع بودید امروز جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تاثیر قطعی نمرات نهایی (معدل) و اصرار مجلس جهت اجرای آن در سال ۱۴۰۶ تا ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی وزارت آموزش و پرورش، تشکیل گردید.
علی‌رغم اینکه جناب آقای دکتر احمد توکلی ریاست محترم هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو رسمی این کمیسیون نمی‌باشد، به درخواست مکرر شما عزیزان و اولیای محترمتان، به اتفاق یکی از اعضای هیئت مدیره دیده‌بان و همچنین یکی از اعضای کارگروه آموزش دیده‌بان در جلسه مذکور حاضر گردید و برخی از دغدغه‌هایتان همچنین موارد کارشناسی در این خصوص را بیان فرمودند و از آن‌جایی که ایشان صاحب رای در این کمیسیون نبودند، موضوع اصرار مجلس بر مصوبه خود (اجرای تاثیر قطعی معدل از سال ۱۴۰۶) به رای گذاشته شد و رای نیاورد.
دیده بان شفافیت و عدالت در راستای اجرای عدالت آموزشی و جلوگیری از تضییع حق دانش آموزان عزیز به ویژه دانش‌آموزان مدارس محروم، موضوع را که متعاقباً در صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح خواهد گردید، دنبال خواهد نمود.
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۱:۰۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
خدا لعنتتون کنه که با ما چکار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
استادباشارماز
۱۲:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای خسرو پناه. آیا خود شما کنکور دادید؟ لطفاً کارنامه خود را علنی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای حجت الاسلام که نمیدونی چه بروز بچه ها داری در میاری . کدام دقت و امنیت در امتحانات نهایی رعایت شده . آقا لااقل سوار ماشینت شو چهار تا حوزه امتحان نهایی برو و از والدین و بچه ها سوال کن . چرا شما ها مردم و اذیت می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
باسلام
این شیوه بسیار استرسزا است واعمال سلیقه میشود امنیت اجرایی ندارد هزینه بر است .بنظرم ۲۰درصد. تاثیر مثبت بهتره آنهم برای کسانی که توی کنکور نمره مناسبی بگیرند مثلا یک حداقلی مبنا قراردهند اگر کسب کرد معدل هم تاثیر دهند انهم در حد ۲۰درصد وفقط هم پایه وازدهم اگرنه این. روش فعلی استرس زاست هزینه بر است امنیت ندارد .
آخرین اخبار