لحظه‌شماری کاربران خارجی ایکس برای دستگیری نتانیاهو

پس از درخواست دادستان کل «دادگاه کیفری بین‌المللی» مبنی بر دستگیری نتانیاهو، کاربران انگلیسی‌زبان ایکس با انتشار تصاویر و کاریکاتور، نسبت به اجرایی شدن این تصمیم ابراز امیدواری کردند.

روز دوشنبه ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، «کریم خان» دادستان کل «دادگاه کیفری بین‌المللی» (ICC) درخواستی برای صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارائه و اعلام کرد که این تصمیم به خاطر کشتار فلسطینیان، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان گرفته شده‌است.

گفته می‌شود در صورتی که سه قاضی دادگاه کیفری بین‌المللی با صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی موافقت کنند، آنها از سفر به ۱۲۴ کشور جهان محروم خواهند شد.

پس از انتشار این خبر، مقام‌های کشور‌های مختلف جهان از قبیل کشور‌های اروپایی شامل آلمان، فرانسه، بلژیک، اسلوونی و ... با تاکید بر اینکه هیچ کسی فراتر از قانون نیست، از پایبندی کشور خود به تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی و دستگیری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صورت نهایی شدن حکم، خبر دادند.

در این میان موجی از استقبال و خوشنودی از تصمیم دادستان کل دادگاه لاهه در میان کاربران شبکه اجتماعی ایکس به راه افتاده‌است. آنها ضمن محکوم کردن جنایت‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی حدود هشت ماه اخیر در نوار غزه، آمریکا را به عنوان بزرگترین حامی رژیم به چالش کشیدند و واشنگتن را در این نسل‌کشی شریک تل‌آویو دانستند.

کاربری با استقبال از خبر حکم دستگیری نتانیاهو، عکس فتوشاپ شده را که در آن چند مأمور به نتانیاهو دستبند زده‌اند، منتشر کرد و نوشت: «به زودی».

دستگیری

کاربر دیگر نتانیاهو را با لباس قرمز که زندانیان بر تن می‌کنند به تصویر کشیده‌است که ۲ مأمور او را غل و زنجیر شده به دادگاه می‌برند و روی تصویر نوشته‌است: ما همه منتظر فرا رسیدن این روز هستیم.

فضای مجازی

در پست مشابه قبلی‌ها، کاربری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به خاطر قتل و شکنجه مردان، زنان، کودکان و نوزادان فلسطینی، «تحت تعقیب» خوانده‌است. در متن این پست نیز آمده‌است: نتانیاهو جنایتکار جنگی است و باید محاکمه شود.

کاربران

برخی از کاربران نیز به حمایت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کردند و ایستادگی دولت بایدن مقابل حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو را به باد انتقاد گرفتند.

کاربری درباره نقش آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه این پست را منتشر کرده‌است «شریک جرم به معنای واقعی کلمه».

نظرات

«سارا» مفسر مستقل ژئوپلیتیک لبنانی نیز در پستی تصویری به اقدام وزیر سابق حقوق اجتماعی اسپانیا اشاره می‌کند که وی خواستار محاکمه نتانیاهو در دادگاه کیفری بین‌المللی و اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی شده و نوشته‌است: جهان از اینکه چگونه اسرائیل و آمریکا اجازه نسل‌کشی در غزه را دارند، هراسان است.

فضای مجازی

کاربری که صفحه خود در ایکس، خود را دانشجوی دکتری و کارآفرین معرفی کرده‌است، با انتشار یک عکس که سردرگمی و کلافگی نتانیاهو را به تصویر می‌کشد و روی آن نوشته شده «آمریکا در تلاش است تا مانع دستگیری نتانیاهو از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی شود»، تاکید کرد: فوراً دستگیرش کنید.

نتانیاهو

کاربر دیگری اعتیاد آمریکا به تحریم و تهدید مقام‌های این کشور مبنی بر تحریم دادگاه کیفری بین‌المللی را با یک کاریکاتور به تصویر کشیده‌است؛ تصویری که چین و روسیه، آمریکای بیمار را به برای مداوا به سوی آمبولانس می‌کشانند و آمریکا همچنان شعار «تحریم»، «تحریم» … سرمی‌دهد.

کاریکاتور

بسیاری از کاربران خواستار اقتدار دادگاه کیفری بین‌المللی و عدم دخالت آمریکا در تصمیم‌های آن شده و معتقدند که جهان از جمله آمریکا باید به این تصمیم‌ها احترام بگذارد.

کاربری تاکید کرده‌است که ایالات متحده باید در کنار انسانیت بایستد و در تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی مداخله نکند. در عکسی که این کاربر از بایدن و نتانیاهو انتشار داده‌است، نگاه نگران آنها برجستگی دارد.

رژیم صهیونیستی

کاربران دیگر نیز از فشار آمریکا بر دادگاه لاهه سخن می‌گویند و بر ضرورت حفظ اقتدار این نهاد کیفری تاکید می‌کنند.

نظرات

کاربری این پرسش را مطرح می‌کند که «چرا آنها تا به این حد در صدد فشار بر دادگاه کیفری بین‌المللی فشار برآمده‌اند؟» و ادامه می‌دهد: آنها می‌دانند که جنایتکارند.

فضای مجازی

کاربر دیگری که خود را نویسنده دو کتاب معرفی می‌کند که کتاب دوم او «همه ذهن‌ها برابر هستند» نام دارد، بر حفظ اقتدار دادگاه تاکید می‌کند. او معتقد است که نادیده گرفتن جنایت‌های واقعاً هولناک نتانیاهو در غزه آن هم پس از صدور حکم دستگیری پوتین، اقتدار دادگاه کیفری بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
انشالله یه نفرخداشناس پیداکنه به درک‌واصلش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مشکل اصلی خود رژیم منحوس صهیونیستی هستش که باید نابود بشه حالا این نتانیاهو را هم بگیرند یه درنده خوی دیگه جای اون میاد و همون خونخواری را ادامه میده.