گفتگوی رهبران یونان و قطر درباره جنگ غزه

امیر قطر در سفر به آتن با رئیس جمهور یونان پیرامون جنگ غزه به گفتگو و رایزنی پرداخت.

بسیاری از کشور‌ها از ابتدای شروع منازعه و تهاجم توحش آمیز رژیم صهیونیستی به غزه کوشیده اند به عنوان میانجی در این زمینه عمل کنند. قطر به واسطه رابطه خوبی که با اخوان المسلمین در خاورمیانه دارد و حماس بخشی از این جریان فکری در غزه محسوب می‌شود و نیز آمریکا به عنوان بزرگترین حامی صهیونیست‌ها در منطقه، نقشی فعال برای گفتگو‌های صلح، تبادل اسرا، و استقرار صلح پایدار در غزه برعهده داشته است. 

به گزارش الجزیره، دولت قطر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور در نخستین سفر رسمی خود به آتن، با کاترینا ساکلاروپولو، رئیس جمهور یونان درباره جنگ غزه به گفتگو و رایزنی پرداخت. 

علی المنصوری، سفیر قطر در یونان با پراهمیت خواندن این دیدار بر استحکام و تقویت روابط میان دوحه و آتن تاکید کرد قطر با تلاش‌های خود به دنبال اطمینان از استقرار صلح در غزه بوده و می‌کوشد کمک‌های بشردوستانه بیشتری وارد این باریکه شود. 

آتن گرچه از شرایط موجود در غزه ابراز تاسف کرده و خواستار استقرار آتش بس در این باریکه شده است، اما یونان نخستین کشور اروپایی است که اقدام به دستگیری و اخراج شهروندان خارجی به دلیل شرکت در تظاهرات دانشجویی در اعلام همبستگی با فلسطینیان در دانشگاه کرده است. 

توسعه روابط میان دو کشور از جمله دیگر موارد مورد گفتگو میان رهبران قطر و یونان بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار