اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین طرح نهضت ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زمین طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان خبر داد.

علی محمد روستا در نشست شورای مسکن با اشاره به اینکه ۵۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: کمبود زمین در مرکز استان همچنان از مشکلات طرح نهضت ملی مسکن است که اقداماتی از جمله خرید زمین در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مولد سازی برای خرید ۲۰ هکتار زمین در مرکز استان در نظر گرفته شده و به مرکز کشور ارسال شده که هفته آینده نهایی می‌شود.

معاون عمرانی ادامه داد: ظرف چند روز آینده با پیگیری راه و شهرسازی پروژه ۲۸۸ واحدی شهر گچساران توسط بنیاد مسکن تکمیل و به متقاضیان واگذار می شود، ضمن اینکه شرکت آب فاضلاب استان نسبت به انعقاد قرارداد زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن اقدام و صورت وضعیت و پیشرفت کاری طرح ها را جهت جذب اعتبارات یک سوم ارسال کند.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها از جزيره‌ای عمل کردن در طرح نهضت ملی مسکن بپرهیزند، گفت: هزینه صدور پروانه ساختمانی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان در مرکز استان ۷ میلیون تومان و برای سایر شهرستان‌ها ۶ میلیون تعیین شود.

روستا با اشاره به واگذاری زمین به ۶ هزار و ۱۷۶ خانوار اقشار ویژه در خصوص واگذاری قطعات زمین روستایی توسط بنیاد مسکن در طرح جوانی جمعیت گفت: بنیاد مسکن پیگیری لازم را جهت انجام مراحل کار انجام دهد.

وی بیان کرد:ظرف یک هفته بانک ملی نسبت به قرارداد ۱۰۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن اقدام کند و سایر بانک‌ها نسبت به انعقاد قرارداد 3هزار واحد باقیمانده نهضت ملی مسکن که دارای پیمانکار است اقدام کند.

وی با تاکید بر جابجایی لوله آب شرب سایت ارم توسط آبفا گفت:فرمانداران شهرهای استان گشت املاک مستغلات را فعال کنند.

روستا همچنین گفت: اجاره بها در مرکز استان ۱۷ درصد و در شهرستان‌ها ۱۵ درصد افزایش داشته است.

در ادامه محمد راستا گفت: ۲۶ هزار و ۵۰۰ واحد در قالب ۹۹ ساله، بافت فرسوده، واحد روستایی استان داریم که به نسبت سهمیه ۴۸ هزار واحد سهمیه استات عدد خوبی است و جزء استان‌های خوب در این زمینه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد افزود: ۵ هزار و ۷۰۷ واحد قرارداد با سازنده در شهرهای منعقد شده است.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار و ۲۲۶ پروانه صادر شده است که ۶ هزار و ۸۴۴ واحد قرار داد با بانک منعقد شده است.

وی بیان کرد: ۸ هزار و ۳۲۰ واحد خودمالک در سطح استان در حال احداث است که همه دارای قرار داد با بانک هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.