رفع تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد

با همکاری بسیج سازندگی در ۳ سال اخیر تنش آبی بیش از ۱۱۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد رفع شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: تامین آب شرب سالم و پایدار مناطق شهری و روستایی در دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفت تا جایی که شهر‌ها و روستا‌های دارای تنش آبی در سال‌های اخیر به حداقل ممکن رسیده است.
 
علی محمد روستا با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بیش از ۱۴۰ شهر و روستای این استان با تنش آبی روبه‌رو بودند که هم اکنون بسیار کاهش یافته است، افزود: تدابیر لازم برای رفع تنش آبی در شهر‌ها و مناطق مختلف استان در ۳ سال اخیر در دستور کار قرار گرفت که در این راستا با همکاری بسیج سازندگی بیش از ۱۱۰ روستای استان آبرسانی شد.
 
وی ادامه داد: شهرک ولایت، شهرک الغدیر، سروک، سرآبتاوه، نجف‌آباد و اکبرآباد از جمله مناطق شهر یاسوج هستند که ایام گرم سال با تنش آبی مواجه بودند و با کمک دولت از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری، تنش آبی این مناطق رفع شد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری و تدابیر اندیشیده شده مشکل این مناطق شهر یاسوج بعد از ۷ سال با حفر چاه با دبی آب ۷۲ لیتر در ثانیه، رفع شد که رضایت نسبی ساکنان این مناطق را به همراه داشته است.
 
روستا با بیان اینکه این چاه بیشترین دبی آب را در استان دارد و حداقل تا دو دهه آینده جوابگوی افزایش جمعیت ساکن این مناطق است، ادامه داد: چاه حفر و لوله‌ها خریداری شده است که قرار است در سفر وزیر کشور به استان وارد مدار شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.