کشف سکه های تاریخی دو هزارساله در آذربایجان غربی

۱۷۹ قطعه سکه تاریخی دو هزارساله در آذربایجان غربی از سودجویان کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با هوشیاری نیرو‌های حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان ۱۷۹ قطعه سکه تاریخی با قدمت دو هزار ساله از سوداگران اشیای عتیقه در آذربایجان غربی کشف و ضبط شد.

عتباتی افزود: متهمان این پرونده دستگیر و برای سیرمراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی افزود: براساس اعلام کارشناسان ۱۷۶ سکه متعلق به دوره سلوکیان و سه قطعه متعلق به دوره اسلامی است که برای انجام تحقیقات بیشتر تحویل میراث فرهنگی استان شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر توجه ویژه دستگاه قضایی استان به مقوله میراث فرهنگی، اقلام و محدوده‌های تاریخی استان، بیان کرد: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های بسیار غنی در این حوزه است که بالغ بر صد‌ها مجموعه فرهنگی، تاریخی، محدوده‌های ثبتی در ثبت اثر ملی و محدوده‌های بی‌نظیر در سطح جهانی یونسکو دارد که نگاه و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

عتباتی ادامه داد: هم مدیران متولی امر و هم دستگاه قضایی استان، نگاه ویژه‌ای به مقوله حفظ تاریخ تمدن و مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان دارند.

وی تاکید کرد: همچنین تثبیت مالکیت‌ها، صدور اسناد برای مجموعه‌های تاریخی و جلوگیری از تعرض، تعدی و تجاوز به حریم این مجموعه‌ها و صیانت از اقلام تاریخی و اموال فرهنگی به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری تمامی مجموعه‌ها این گنجینه گران‌بهای تاریخی و فرهنگی را محافظت کرده و در آثار اداره میراث فرهنگی استان برای همیشه ماندگار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.