خلع ید ۲۱۵۰ هکتار از اراضی ملی در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در حفاظت از حقوق بیت المال، سال گذشته بیش از ۲۱۵۰ هکتار از اراضی ملی استان خلع ید شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در هشتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور استاندار آذربایجان غربی برگزار شد گفت: سال گذشته ۱۵ جلسه شورای اصلی حفاظت از حقوق بیت المال تشکیل شد و با بازدید‌های میدانی و با ۱۳۱ مصوبه بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی بود که مورد تصرف اشخاص قرار گرفته بودند خلع ید شد.

ناصر عتباتی با اشاره به ضرورت تجهیز و امکانات جهاد کشاورزی برای پایش و پیشگیری از تغییر کاربری‌ها گفت: با توجه به گستردگی اراضی کشاورزی استان راهبرد‌های دقیق و جدی مورد تاکید این شوراست که تجهیز امکانات پایش جهاد کشاورزی از جمله‌ آن است.

مقام ارشد قضایی استان به تثبیت اراضی زراعی به عنوان راهبرد اصلی در صیانت از حقوق بیت المال و مردم پرداخت و گفت: با تلاش‌های قرارگاه شهیدسلیمانی، تاکنون ۷۰ درصد اراضی کشاورزی تثبیت مالکیت شده است تا اختلافات بین زارعان پایان یابد.

وی تصریح کرد همچنین با تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، بر اساس بررسی‌های کمیسیون رفع تداخلات ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی که در گذشته ملی اعلام شده به عنوان زمین زراعی مشخص شد.

تصویب طرح جامع شهری در بسیاری از شهر‌های آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه از برگزاری جلسات منظم شورای حفاظت از حقوق بیت المال قدردانی کرد و افزود: شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان از شورا‌های فعال در کشور بوده و اقدامات این شورا در راستای حفاظت از بیت المال و حل مشکلات مردم و همچنین کسب رضایتمندی مردم قابل تقدیر است.

محمدصادق معتمدیان همچنین با قدردانی از همراهی دستگاه قضایی استان با مجموعه دولت در راستای حل مشکل تعاونی‌های مسکن به ویژه در شهر ارومیه، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و همراهی دستگاه قضایی و نظارتی، بخشی از پرونده‌های تعاونی‌های مسکن که چندین دهه با مشکل مواجه بودند، رفع شده و مشکل حدود ۸۰ هزار نفر از مالکان این زمین‌ها حل و تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع شهری در بسیاری از شهر‌های استان، افزود: با تصویب این طرح و تعیین تکلیف محدوده‌های شهری و ایجاد پهنه‌بندی‌های لازم، ضمن مشخص شدن تکالیف دستگاه‌های اجرایی و متولی، از بروز بسیاری از تخلفات آتی در بخش تصرفات غیرقانونی زمین‌های دولتی گرفته می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: تقویت سیستم‌های نظارتی دستگاه‌های متولی در حوزه پایش و نظارت بر تصرفات غیرقانونی اراضی دولتی و برخورد قاطع با متخلفان، ضروری است.

معتمدیان با اشاره به اتمام طرح‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در استان، افزود: با وجود محدودیت‌های مالی دولت، طرح‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی به اتمام رسیده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های نرم‌افزاری در احیای دریاچه به ویژه کاشت محصولات کم آب بر و تغییر الگوی کشت انجام شده و ضروریست مجموعه جهادکشاورزی در استان در این زمینه فعال‌تر عمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.