هشدار بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده نسبت به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ناپایداری جوی در چهار روز آینده به ویژه در نیمه شمالی استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد و در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد نسبتا شدید و احتمال گرد و خاک در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری جوی در این نواحی همراه با غرش آذرخش و بروز پدیده مه همراه است اظهار کرد: در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کرده و اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات کشاورزی انجام دهند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد آذرخش وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و رفتن به ارتفاعات و پناه گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.

امیدفر ادامه داد: در این بازه زمانی از لحاظ شرایط دمایی پیش بینی می‌شود دمای استان به تدریج به صورت نسبی افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.