یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

عبور از بازار‌های سنتی به سمت بازار‌های هدفمند و تضمین شده نفت در دولت شهید رئیسی

بشیری گفت: باید به سمت بازار‌های جدید انرژی برویم و در دولت شهید رئیسی اقدام به بازطراحی تجارت انرژی شد.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره میزان ورود علم و فناوری به حوزه صنعت نفت و گاز در دولت شهید رئیسی گفت: در دیپلماسی انرژی در دولت شهید رئیسی اتفاقات خوبی رخ داد و نمونه عیان آن افزایش فوق‌العاده بالای میزان صادرات نفت است.

وی در ادامه با بیان اینکه میزان صادرات نفت در کشور ما تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیار پایین بود، افزود: صادرات نفت از روی سیصد هزار بشکه به نزدیک دو میلیون بشکه در روز رسیده است و این مسئله نشان‌دهنده تاکید بسیار بر فعال کردن دیپلماسی انرژی ایران با کشور‌های همسایه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یازدهم بیان کرد: افزایش صادرات نفت و گاز می‌تواند در رفع مشکلات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد و این مسئله یکی از اقدامات بسیار موفق دولت رئیسی بوده است.

بشیری گفت: در بحث صنعت پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی اقدامات موثری با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات تولیدی آنها انجام شد.

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: یکی از اقدامات بارز در دولت شهید رئیسی که با اتکا به توان شرکت‌های دانش‌بنیان عملیاتی شد تولید کاتالیست‌ها بود که سالیان سال کشور ما به واردات آن از کشور‌های خارجی نیازمند بود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس بیان کرد: با توان شرکت‌های دانش‌بنیان به بومی‌سازی کاتالیست‌ها در کشور دست پیدا کردیم و این محصول تولیدی در صنعت استخراج و پالایش نفت ما تاثیر فوق‌العاده زیادی داشته است.

وی گفت: ورود علم و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت نفت و گاز باعث می‌شود هم کیفیت محصولات تولیدی بالا برود و هم تجهیزات مورد استفاده ارتقا پیدا کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد لذا این اقدامات نوعی بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان در حوزه صنعت نفت و گاز بود و به این وسیله از بازار‌های سنتی به سمت بازار‌های هوشمند گذر کردیم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با اشاره به اینکه باید از شیوه‌های سنتی در تجارت نفت و گاز خارج شویم، تصریح کرد: باید به سمت بازار‌های جدید برویم، چون در اقتصاد ما هم حوزه انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است و در دولت شهید رئیسی با این مسیر‌ها اقدام به بازطراحی تجارت انرژی شد. در حقیقت بیشترین کمک به صنعت نفت و گاز را دانش‌بنیان‌ها می‌توانند داشته باشند.

وی گفت: در کشور‌های دیگر از دانش‌بنیان‌ها به خوبی انجام شده است و ما هم باید بیشتر به آنها میدان بدهیم تا پشتوانه خوبی برای کشور در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه انرژی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
رئیس جمهور شهید کار درست و مردمی بودند روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
خام فروشی و خام سوزی هنر نیست
مصرف بنزین ایران سرآمد جهانه و همچنین خام فروشی و خام سوزی های گسترده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
فروش نفت به یک پنجم قیمت واقعی
این کجاش برنامه میخواد
آخرین اخبار