الحوثی: نگاه اسرائیل به جامعه بشری نگاه از بالا به پایین است

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی هفتگی خود گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با جنایاتی که با حمایت آمریکا و انگلیس انجام می‌دهد، تهدیدی علیه بشریت محسوب می‌شود.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن امروز (پنج شنبه) در سخنانی به آخرین تحولات مربوط به جنگ غزه و منطقه پرداخت.

او گفت که رژیم اشغالگر همچنان به جنایات خود علیه مردم غزه در مقابل چشم جهان با گذشت ۲۳۷ روز از جنگ غزه ادامه می‌دهد.

الحوثی گفت که منطقه‌ای که رژیم اسرائیل اخیرا در رفح مورد هدف قرار داد، پیش از این منطقه امن اعلام شده بود و آوارگانی که در خواب بودند، با ۷ موشک آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند.

به گفته رهبر انقلاب یمن عمده قربانیان حمله به رفح کودکان و زنان بودند که پیکرشان تکه تکه و سرهایشان از بدن جدا شد و این جنایات که با حمایت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد، تهدیدی علیه بشریت است.

الحوثی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی کشور‌های عربی گفت که این کشور‌های حامی آمریکا در راستای سرپوش نهادن به جنایات رژیم اسرائیل عمل می‌کنند؛ تا جایی که این مسأله در کتاب‌های درسی و رسانه‌ها و دیگر موارد خود را نشان می‌دهد.

به گفته او، برخی سران عرب هنگامی که می‌خواهند موضعی علیه اسرائیل بگیرند، تلاش دارند از عباراتی استفاده کنند که چندان تند و گزنده نباشد. الحوثی این مسأله را تأسف‌آور دانست.

رهبر انصارالله جنایات و اقدامات رژیم اسرائیل را بخشی از هویت و اعتقادات این رژیم دانست و گفت که اسرائیل با اصرار به ادامه جنایاتش تلاش دارد جامعه جهانی را نسبت به این جنایات بی تفاوت کند تا این جنایات را نادیده بگیرند.

الحوثی افزود: «نگاه اسرائیل به جامعه بشری یک نگاه از بالا به پایین و تحقیرآمیز است».

رهبر انقلاب یمن سپس گفت که بیانیه‌ها و اعلام مواضع رسمی که پس از هر جنایت بزرگ صهیونیست‌ها صادر می‌شود، هیچ دستاوردی ندارد و باید مواضع عملی اتخاذ شود.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه سخنان خود گفت که برخی کشور‌های غربی مواضعی در قطع روابط با رژیم اسرائیل اتخاذ کرده‌اند که قوی‌تر از مواضع برخی کشور‌های عربی و اسلامی است و متأسفانه برخی کشور‌های عربی همچنان روابط خود را با اسرائیل ادامه می‌دهند.

او گفت: برخی کشور‌های عربی که مجاهدان غزه را در لیست تروریستی قرار داده‌اند چرا رژیم اسرائیل را در این لیست قرار نمی‌دهند.

رهبر انصارالله یمن سپس به مسأله مصر پرداخت و اشغال محور فلادلفیا و حمله به سربازان مصری را یک «تجاوز خطرناک» و تهدیدی برای امنیت ملی مصر عنوان کرد و با این حال گفت که کشتی‌های مصری همچنان اقدام به انتقال کالا برای اسرائیل می‌کنند.

سید عبدالملک الحوثی در ادامه خواستار اقدامات قوی و محکم مصر در قبال تجاوزات اسرائیل و لو در حد قطع روابط اقتصادی با این رژیم شد و گفت که اگر مصر چنین کامی بردارد با حمایت وسیع مردم خود و همچنین جمهوری یمن همراه خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن همچنین به رشادت رزمندگان فلسطینی در غزه پرداخت و به اسارت گرفتن چند نظامی دیگر در غزه و شلیک موشک به سمت تل آویو را نشانه دیگری از شکست دشمن عنوان کرد.

او گفت: «دشمن اعتراف کرده است که از ۲۳ گردان عزالدین قسام، همچنان ۲۱ گردان در سطوح عالی تا متوسط در حال نبرد هستند».

سید عبدالملک الحوثی در ادامه سخنان خود به مقاومت لبنان و عراق اشاره کرد و با تقدیر از رزمندگان لبنانی و عراقی گفت که دشمن صهیونیستی در پی حملات مقوامت منطقه در تنگنای شدیدی قرار گرفته است.

رهبر انصارالله در خصوص حملات حزب‌الله گفت: «جبهه حزب‌الله جبهه بزرگ و مهمی و فعالی است که ضربات سنگینی به دشمن اسرائیلی وارد کرده است».

رهبر انصارالله یمن در خصوص عملیات مقاومت عراق نیز گفت: «مشخص است که صهیونیست‌ها به شدت از جبهه عراق در پی حملات پهپادی عصبانی هستند؛ جبهه حمایتی عراق در مسیر توسعه عملیات‌های خود قرار دارد».

سید عبدالملک الحوثی در ارتباط با عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن نیز گفت که در این هفته ۱۲ عملیات در دریای سرخ، دریای مکران و اقیانوس هند و همچنین دریای مدیترانه صورت گرفت.

او همچنین از افزایش سطح کمی و کیفی عملیات‌ها در چارچوب مرحله چهارم خبر داد تأکید کرد که هیچ عاملی نمی‌تواند بر موضع یمن در قبال حمایت از مردم غزه تأثیر بگذارد.

الحوثی گفت که تعداد عملیات‌های نیرو‌های یمنی کاهش نیافته است، بلکه حرکت کشت‌های آمریکایی و انگلیسی کاهش یافته و کشتی‌های اسرائیلی نیز تقریبا به طور کامل از حرکت ایستاده‌اند.

رهبر انصارالله یمن در ادامه خبر داد که از ابتدای آغاز عملیات‌ها تاکنون ۱۲۹ کشتی مورد هدف قرار گرفته است و علی‌رغم تلاش بسیار زیاد دشمن برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های یمن، اما آنها به هدف خود اصابت می‌کنند.

سید عبدالملک الحوثی در پایان به فشار‌های جدید آمریکا و عربستان سعودی به بانک‌های یمنی در صنعاء اشاره کرد و آن را یک اقدام خصمانه و «بازی خطرناک» دانست و گفت که این فشار‌ها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار