شرایط ثبت نام دانش آموزان در مدارس

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: خیلی‌ها از والدین‌ها بدون در نظر گرفتن شعاع محل سکونت، دوست دارند فرزندان خود را در مدارسی خاص که مورد نظرشان است، ثبت‌نام کنند که این عمل ممکن نیست.

زهرا نجار، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه در خصوص ثبت‌نام کلاس اولی‌ها، گفت : فرایند ثبت‌نام یک فرایند تربیتی است. وی ادامه داد: ۱۸ اردیبهشت‌ماه دستورالعمل ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها ارسال شده که بلافاصله به سرتاسر استان ثبت‌نام از ۱۹ اردیبهشت‌ماه ابلاغ شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش کرمانشاه در رابطه با حق انتخاب مدرسه مورد نظر برای ثبت‌نام، افزود: مناطق و نواحی ۲۴‌گانه استان براساس دستورالعمل اجرایی که دریافت کرده، موظف هستند نسبت به شعاع‌بندی ندارس اقدام کنند در این راستا تفاهنامه‌ای فی‌مابین مدیر مدارس و معاون آموزش ابتدایی ناحیه و یا منطقه منعقد شده که مدیران را موظف به ثبت‌نام دانش‌آموزانی می‌کند که فضای محله را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها از والدین‌ها بدون در نظر گرفتن شعاع محل سکونت، دوست دارند فرزندان خود را در مدارسی خاص که مورد نظرشان است، ثبت‌نام کنند که این عمل ممکن نیست چرا که بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت است.

نجار با بیان اینکه امسال ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها به صورت ترکیبی (الکترونیکی و حضوری) است، افزود: والدین قبل از مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام باید به درگاه ملی دولت سامانه سناد دانش آموزی ابتدایی schsnd.medu.ir مراجعه کنند، پیش ثبت‌نام را انجام و مدرسه مورد نظر را اعلام کنند که در ادامه مدیر مدرسه موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت براساس قرارداد منعقد شده تأیید یا عدم تأیید ثبت‌نام را به والدین اطلاع‌رسانی کند.

وی در رابطه با موضوع پرداخت مبلغی به عنوان کمک مدرسه، گفت: کمک به مدرسه باید کاملا داوطلبانه و به صورت اختیاری باشد، لذا برای ثبت‌نان باید وجه کتاب درسی و بیمه دریافت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.