مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بیان دستاورد‌های بزرگ شهید جمهور برای نظام تعلیم تربیت، گفت : دولت سیزدهم با شجاعت طرح رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کرد.

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به چند برگ از خدمات ارزشمند شهید جمهور در حوزه آموزش و پرورش با یادآوری سخنان ایشان که «ایران قوی با مدرسه قوی شکل می‌گیرد»، گفت : شهید جمهور در چندین جلسه، آموزش و پرورش را نه یکی از مسائل مهم بلکه مهمترین مسئله دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند، لذا خود ایشان به دلیل اهمیت موضوع چندین بار در وزارت آموزش و پرورش، جمع فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش حضور به عمل رساندند.

وی در بیان دستاورد‌های بزرگ رئیس جمهور برای نظام تعلیم تربیت در سطح ملی، به افتتاح ۶ هزار و ۷۶۸ فضای آموزشی با رویکرد عدالت آموزشی و توجه به مناطق محروم و حاشیه شهر، افتتاح ۲ هزار چمن مصنوعی در مدارس، افتتاح باشگاه دانش‌پژوهان جوان و خانه‌دار شدن المپیاد‌ها اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت سیزدهم مدرسه، معلم و دانش‌آموز معیار اصلی آموزش و پرورش قرار گرفت، افزود: شهید جمهور بر اهمیت نقش مهارت‌آموزی به ویژه در هنرستان‌ها در زمینه‌سازی برای اشتغال تأکید داشتند و در این راستا در طول نزدیک به سه سال عمر دولت سیزدهم ارسال ۲ کاروان تجهیزات هنرستان به بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کلاس درس هنرستان‌ها صورت گرفت.

محمدی در بیان دیگر دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش به جذب ۱۱ هزار نفر دانش‌آموز جامانده از تحصیل در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود ۷۲ هزار معلم جذب شد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین در دولت سیزدهم، افزود: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی حدود ۱۳ میلیون و ۳۴۳ هزار نفرروز در قالب حضور راهیان نور، راهیان پیشرفت و زیارت اولی انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از صدور ۲۷ هزار مجوز کودکستان سخن گفت و اظهار کرد: در این دولت بعد از ۱۳ سال معلم پرورشی و یک‌هزار معلم مدارس استثنایی جذب شد.

محمدی با بیان اینکه نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین در این دوات آماده شد گفت: در این دولت تحصیل سمپادی‌های ۴ دهک درآمدی رایگان شد و نرخ باسوادی به نزدیک ۹۸ درصد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم با شجاعت طرح رتبه‌بندی را اجرایی کرد در حالی که در دیگر دولت‌ها این کار انجام نشد.

وی شهید جمهور را مکتبی از مدیریت دانست که الگویی از مدیریت را در حوزه‌های مختلف به یادگار گذاشته و با اظهار امیدواری، افزود: امیدواریم با پایبندی به این مکتب براساس معیاری که شهید آیت‌الله رئیسی برای مدیریت ترسیم کرده، خادم و خدمتگزار مردم باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.