موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خاش با بیان اینکه لازمه تحقق و اثرگذاری مشارکت مردم در تحقق شعار سال فراهم بودن زیرساخت‌ها و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری است، گفت: موانع مشارکت مردم در اقتصاد باید رفع شود.


محمود محمدی  با اشاره به شعار سال جدید به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های مناسبی از حیث صنعت، گردشگری، تجارت و بازرگانی، مرز، دریا و سایر بخش‌های اقتصادی است که باید از این فرصت‌ها برای مشارکت مردم به نحو مطلوبی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد کشور به تحقق عدالت اجتماعی کمک می‌کند، افزود: نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان یک راهبرد مهم در تحقق اهداف کشور مطرح و مورد پیگیری مردم و مسوولان قرار دارد، بنابراین برقراری عدالت اجتماعی بهترین شیوه برای به حداکثر رساندن منفعت برای بیشتر افراد جامعه است.

دانشگاه‌ها می‌توانند با ارتقای تحقیقات، آموزش مهارت‌های عملی و ایجاد ارتباط با صنعت، به تحقق شعار سال کمک کنندرئیس دانشگاه پیام نور مرکز خاش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع تولید و از سوی دیگر مشارکت مردم در این امر، گفت: برای تحقق شعار سال مردم و مسوولان در کنار هم نقش مهمی بر عهده دارند، یعنی مردم باید با مشارکت در اقتصاد، تولید، کارآفرینی و توسعه‌ فناوری به جهش تولید کمک کرده و مسوولان نیز سیاست‌ها و برنامه‌های ملی را بر اساس مشارکت مردم و توسعه‌ی تولید تنظیم کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم از ابتدای انقلاب نقش مهمی در پیاده سازی اهداف کشور داشته و هرجا وارد شدند موفقیت حاصل شد، ادامه داد: باید فرصت مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم کرد، موانع مختلفی می‌تواند تحقق شعار سال را مختل کند که نوسانات اقتصادی، مشکلات سیاستی و نقص‌های ساختاری از جمله آنهاست.

محمدی با اشاره به نقش دانشگاه به عنوان محور مهم توسعه، تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارتقای تحقیقات، آموزش مهارت‌های عملی و ایجاد ارتباط با صنعت به تحقق شعار سال کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه باید موانع و چالش‌های موجود مردم براش مشارکت در اقتصاد و تولید برطرف شود، اظهار کرد: مردم زمانی در اقتصاد مشارکت می‌کنند که اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی فراهم باشد، متولیان امر و مجلس شورای اسلامی باید اقتصاد کشور را شفاف و شرایط مساعدی را برای مشارکت مردم فراهم کرده و امنیت اقتصادی را تضمین کنند، این موارد شامل تدابیری مانند مبارزه با فساد، تشویق به سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار