فرهنگ سازی در مصرف بهینه برق در سیستان و بلوچستان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: برای رفع ناترازی تولید و مصرف برق باید چند کار را همزمان با هم انجام دهیم فرهنگ‌سازی جهت کاهش مصرف برق در استان امری ضروری است.

 آیت‌الله مصطفی محامی در بازدید از شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با حضور در جمع کارکنان این مجموعه اظهار کرد: یکی از چالش‌های مطرح شده از سوی مسوولان صنعت برق ناترازی تولید و مصرف برق در این استان است که باید به تدریج این ناترازی از بین رود.

برای رفع ناترازی تولید و مصرف برق استان باید چند کار را همزمان با هم انجام دهیم، از جمله نوسازی صنایع برق، تولید بیشتر و فرهنگ‌سازی جهت کاهش مصرف برق چرا که فرهنگ مصرف ما بهینه نیست و باید به مردم آموزش دهیم تا مصرف بهینه داشته باشند.

وی افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده سرقت و عدم نگهداری تجهیزات از دیگر چالش‌های پیش روی صنعت برق است، که بخشی ناشی از مشکلات فرهنگی و بخشی مربوط به مشکلات معیشتی است که اگر این مشکلات معیشتی با فرهنگ دینی همراه نشود افراد جهت حل مشکلات اقتصادی خود دست به سرقت می‌زنند و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

️امام جمعه زاهدان ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه کارکنان شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان بیان کرد: شما به دنبال رفع ناترازی و ایجاد تناسب بین تولید و مصرف و جلوگیری از هدر رفت انرژی هستید و این مدل در زندگی همه ما انسان ها وجود دارد و بر حسب ظاهر دچار یک ناترازی هستیم و باید تلاش کنیم تا آن را از بین ببریم.
️وی ادامه داد: ما انسان‌ها با یک زندگی محدود در دنیا مواجه هستیم و پس از مرگ به زندگی نامحدود آخرت می‌رسیم و نکته اینجاست که ما باید در همین دوران محدود دنیا، زندگی نامحدود در آخرت خود را بسازیم و این یک ناترازی است و باید حواس خود را جمع و از کوچکترین فرصت‌ها استفاده کنیم.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: برای دستیابی به این هدف راهکارهایی وجود دارد مثلا کارهایی انجام دهیم که تاثیر آن محدود نباشد و دامنه تاثیر آن سالها باقی بماند.

وی تاکید کرد: باید زیست مومنانه، متعهدانه داشته و خدمتگذار مردم باشیم که چنین وجودی بهشتی خواهد بود اما اگر وجودی کفرآلود و اهل شر رساندن به مردم باشیم وجود ما جهنمی خواهد بود و در آیات و روایات آمده است که بهشت و جهنم انسان‌ها با خود آن‌هاست.

️امام جمعه زاهدان افزود: اگر کار برای خدا صورت گیرد و مجاهدت‌های شبانه روزی شما برای خدا باشد و هیچکس در جریان نباشد و از زحمات شما قدردانی نکند مزد زحمات شما در حساب و کتاب خدا گم نخواهد شد.

وی گفت: خدمات زیادی در طول دوران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان صورت گرفته و به گفته مردم تفاوت شرایط کنونی با قبل از انقلاب مثل شب و روز است اما همچنان در شاخص‌های توسعه ذیل جدول هستیم که برای رفع این فاصله باید تلاش مضاعف داشته و با شتاب بیشتر حرکت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار