از توقیف موتورسیکلت تا دستگیری اعضای باند سارقان موبایل قاپ در فارس

مهم‌ترین حوادث ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در اوز 

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی شهرستان اوز اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان اوز در پی کسب اخبار و اطلاعات مبنی بر نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل، طی هماهنگی قضائی آن مکان را مورد بازرسی قرار دادند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این منزل یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف شد، افزود: ارزش تقریبی موتورسیکلت قاچاق کشف شده در این عملیات از سوی کارشناسان مربوطه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ محمدی با اشاره به دستگیری یک متهم و معرفی او به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار مربوط به فعالیت افراد قاچاقچی در سطح جامعه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۵ تن چوب قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از توقیف ۲ خودرو حامل ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ حضرتی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب مشکوک شدند و دستور توقف آن‌ها را صادر کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۵ تن چوب قاچاق هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: در این رابطه خودرو‌های حامل چوب قاچاق توقیف و ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان و کشف ۷ فقره سرقت در پرونده سارقان

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و اعتراف آن‌ها به ۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی شهرستان لامرد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان لامرد، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: مأموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و اطلاعاتی، در این خصوص دو سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۷ فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان اقرار کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دستبند بر دست متهم

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۶۰ راس احشام قاچاق

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۶۰ راس احشام قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: در جهت تشدید مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر قاچاق احشام در محور‌های مواصلاتی مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی به محور مواصلاتی مورد نظر اعزام و قاچاقچیان به محض اطلاع از حضور ماموران با استفاده از تاریکی شب و صعب العبور بودن منطقه با رها کردن احشام، از محل متواری شدند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه در این عملیات ۶۰ راس گوسفند قاچاق مهار و از خروج غیرقانونی آن‌ها از کشور جلوگیری شد، گفت: تلاش‌ها جهت دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده اند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و احشام، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف بنز ۸۰ میلیارد ریالی قاچاق در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف بنز خارجی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد. 

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی مطلع شدند سواری بنز قاچاق در یکی از خیابان‌های شیراز پارک می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از شناسایی دقیق و هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری بنز خارجی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مشخص شد که پلاک‌های آن جعلی و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش خودرو مذکور ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ملک زاده با بیان اینکه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد، گفت: برخورد با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف 

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ۲۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پلمب شد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی از ۵۲ واحد صنفی در سطح شهرستان کوار بازدید به عمل آوردند که در این رابطه تعداد ۲۰ واحد صنفی به علت رعایت نکردن ضوابط و مقررات لازم پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از مردم خواست: در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری اعضای باند سارقان موبایل قاپ در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۳ موبایل قاپ با اعتراف به ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی قلعه بردار جانشین فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان شیراز، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه تجسس شهرستان شیراز قرار گرفت.

عاقبت متهم

او افزود: در این رابطه ماموران با انجام اقدامات پلیسی، ۳ نفر موبایل‌قاپ را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۸ دستگاه تلفن همراه مسروقه و قطعات موتور سیکلت کشف شد، گفت: سارقان در تحقیقات به عمل آمده، به ۱۴ فقره موبایل قاپی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار