از دستگیری بلاگر هنجارشکن تا کشف ۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی استان از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطلع شدند فردی در یک مجتمع مسکونی و در منزل خود اقدام به دپو کالای قاچاق کرده است.

او افزود: بلافاصله مأموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار آن منزل، یک هزار و ۸۵۴ ثوب انواع لباس خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه ارزش تقریبی این محموله قاچاق طبق نظر کارشناسان ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس تأکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی در این راستا برخورد قاطع می‌کند.

۲۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از یک تریلی، ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی اظهار داشت: ماموران انتظامی لارستان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان داشت: ماموران در بازرسی از خودرو، مقدار ۲۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را بالغ بر ۸ میلیارد ریال برآورد کرد ه اند، افزود: کامیون مورد نظر توقیف و راننده تریلی پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در شیراز 

جانشین فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰ کیلو گرم تریاک و دستگیری یک نفر در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ مهدی قلعه بردار گفت: مأموران کلانتری "۲۵ شریف آباد" شهرستان شیراز با اقدامات پلیسی مطلع شدند فردی در منزل اقدام به نگهداری مواد مخدر می‌کند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

شناسایی و دستگیری بلاگر هنجارشکن در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ادمین پیج اینستاگرامی هنجار‌شکن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ  فرشید زینلی گفت: در راستای طرح شناسایی اراذل و اوباش و هنجار شکنان در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا مرودشت موفق به شناسایی صفحه اینستاگرامی شدند که کاربران را به انجام فعالیت‌های غیر مجاز و غیر اخلاقی تحریک می‌کرد.

او افزود: ادمین صفحه اینستاگرامی که دختر جوانی ۱۸ ساله می‌باشد با دستور مرجع قضایی، از طریق رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و صفحه اینستاگرام وی مسدود شد و با همکاری پلیس پاوا متهمه دستگیر و به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهمه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد، هشدار داد: شناسایی و رصد تحرکات مجرمانه این افراد در فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و جوانان نیز باید هوشیار باشند و از طریق این صفحات اطلاعات شخصی خود را افشا نکنند.

کشف ماینر از منزل مسکونی 

فرمانده انتظامی فسا از کشف تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منزل مسکونی توسط ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرهاد آراوند گفت: در پی کسب خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه استخراج ارز دیجیتال در منزل مسکونی توسط فردی سودجو در یکی از محله‌های شهر فسا، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت.

او افزود: پس از صدور دستور قضائی، افسران پلیس در بازرسی از محل، تعداد ۱۰ دستگاه ماینر و تجهیزات جانبی را به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه یک متهم در این رابطه دستگیر و با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی شد، خاطرنشان کرد: به جهت جلو گیری از استفاده غیر قانونی از برق یارانه ای، شهروندان می‌توانند گزارش هرگونه تخلف و بهره برداری از ماینر را به شماره تلفن ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در قیروکارزین

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا اوریادی کشکولی بیان کرد: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک برخورد که پس از انجام اقدامات قانونی و کارشناسی‌های انتظامی، مشخص شد موتورسیکلت مذکور دارای سابقه سرقت است.

او با اشاره به دستگیری راکب موتور سیکلت، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین به شهروندان توصیه کرد: وسایل نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار