تحقق برنامه جهش تولید در خراسان شمالی نیازمند ۷۱ همت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی گفت: برای تحقق برنامه عملیاتی جهش تولید درخراسان شمالی نیازمند ۷۱ همت است.

مرتضی بهزادفر در نشست شورای برنامه ریزی استان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۸۹۰ همت اعتبار برای تحقق برنامه عملیاتی جهش تولید کشور نیاز باشد که در این استان به ۷۱ همت برای جهش تولید نیاز است.
وی در ادامه گفت: نرخ تورم سالانه استان در سال جاری برای اولین بار از متوسط کشوری که ۳۷ درصد است، پایین‌تر آمد و به ۳۶.۵ درصد رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در ارتباط با شاخص نیروی کار نیز افزود: نرخ بیکاری سالانه استان در سال گذشته ۷.۵ درصد و متوسط کشوری ۸.۱ درصد بود که نرخ بیکاری خراسان شمالی از متوسط کشوری پایین‌تر است.
بهزادفر همچنین گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان به ۴۴.۹ درصد رسیده این در حالی است که این نرخ در متوسط کشوری ۴۱.۳درصد است.
وی با اشاره به شاخص‌های استانی محیط کسب و کار نیز اضافه کرد: شاخص محیط کسب و کار استان ۵.۹۷ درصد بوده و هر چقدر این عدد به سوی عدد ۱۰ میل کند نشان دهنده بدتر شدن محیط کسب و کار است.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ عدد ۷.۹۸ درصد بوده که این اعداد نشان دهنده آن است که محیط کسب و کار شرایط مناسبی را تجربه می‌کند.
بهزاد فر همچنین در ادامه از افزایش ۸۲ درصدی اعتبارات طرح‌های ملی در جدول پیوست قانون خبر داد و گفت: اعتبارات طرح‌های ملی استان از یک هزار میلیارد تومان به هزارو ۸۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی افزود: همچنین اعتبارات تملک سرمایه‌ای نیز رشد ۳۱ درصدی داشته و به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت: امسال نیز باید ۳ هزارو ۷۱۴ میلیارد تومان درآمد محقق شود.

برچسب ها: اعتبارات ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.