بذرپاش:

ابر پروژه ریلی کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: ابر پروژه ریلی کشور از چابهار تا خاش تا پایان سال افتتاح می‌ شود و منابع اعتباری خوبی به این پروژه تزریق شده است.

بذرپاش صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های حوزه راه و مسکن استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران  با اشاره به تمرکز دولت بر تسریع اجرای پروژه راهبردی راه‌آهن چابهار- زاهدان- میلک، سرخس، اظهار داشت: منابع خوبی را ظرف پنج ماه گذشته برای اجرای این پروژه تزریق کرده‌ایم و ظرف یکی دو ماه آینده منابع بیشتری را تزریق خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکید رئیس جمهور شهید و برنامه ما بر این بوده که این محور ریلی راهبردی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: قطعات شمالی این پروژه یعنی از زاهدان به سمت میلک و از زاهدان به سمت خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سرخس در ۱۶ جبهه کاری در حال اجرا است و حدود ۱۵ پیمانکار در این نقاط مشغول کار هستند.

بذرپاش گفت: پروژه ریلی چابهار- زاهدان- میلک- سرخس یکی از اصلی‌ترین پروژه‌ها و در واقع بزرگترین پروژه ریلی کشور خواهد بود و همین طور غیر از اهمیت حوزه ریلی اهمیت راهبردی و منطقه‌ای قابل توجهی برای ما دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار قراردادی که اخیراً با کشور هند در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد و در کنار آن توسعه فرودگاه در چابهار، مجموع اینها یک بسته فرودگاهی، بندری و ریلی خواهد بود و چابهار را به یک قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی و ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد و حتماً استان سیستان و بلوچستان اصلی‌ترین تاثیر اقتصادی را خواهد دید و عملاً عملیات ترانزیت گسترده‌ای که از سیستان و بلوچستان اتفاق خواهد افتاد این استان را به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالا‌های ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سعیدی
۰۱:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
خیلی عالی راه آهن شیراز بوشهر چرا تکمیل نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
بستگی داره ریاست جمهوری دست کی بیفتد
آخرین اخبار