وزیر راه و شهرسازی خبر داد

رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت در سال ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت امسال با سرعت مشابه در حال پیشرفت است که پیش‌بینی می شودامسال به رشد ۱۰۰ درصدی برسد.

 مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحیه پروژه های بزرگراهی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ امروز استان گفت: در سه سال دولت سیزدهم با همه کمبودها به اندازه ۴۰ سال گذشته عملیات احداث بزرگراه در استان اجرا شده که بیانگر رشد ۱۰۰ درصدی در این حوزه است. 

وی افزود: تا قبل از دولت سیزدهم به طور متوسط سالانه ۷.۵ کیلومتر عملیات ساخت بزرگراه در استان اجرا شده بود که با احتساب اجرای ۳۴۰ کیلومتر در دولت سیزدهم، به طور متوسط سالانه بیش از ۱۱۲ کیلومتر عملیات بزرگراه سازی در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته  بیش از ۳۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در کل کشور احداث شده که ۱۰۰۰ کیلومتر آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با متوسط اجرای روزانه یک کیلومتر است. 

بذرپاش بیان کرد: بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه های راهداری در استان اجرا شده که شامل عملیات بهسازی، روکش آسفالت، راه های روستایی، پایانه  مرزی میرجاوه و راه شریانی و بهسازی معابر اصلی و فرعی و ... است.

وی یادآور شد: بیش از ۱۸۲ کیلومتر باند دوم امروز در سطح استان افتتاح می شود؛ اما متاسفانه نشد که این پروژه ها و محور مواصلاتی بسیار مهم زاهدان-زابل که در مراحل پایانی قرار دارد با حضور رییس جمهوری شهید که به طور خاص پیگیر پروژه های استان سیستان و بلوچستان بود, به بهره برداری برسد. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه آهن چابهار-زاهدان و پروژه های مسکن و کریدورهای این استان و سایر بخش ها مثل آب شیرین کن، نشان دهنده دغدغه مند بودن شهید رئیسی نسبت به استان سیستان و بلوچستان بود.

بذرپاش با بیان اینکه «کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان نتایج خوبی در زمینه مراودات و تردد های تجاری داشت»، تصریح کرد: انتفاع اصلی آن دستاوردها برای استان سیستان و بلوچستان است.

وی  تصریح کرد: ترانزیت در سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشت و امسال با سرعت مشابه در حال پیشرفت است و پیش‌بینی می شود امسال به رشد  ۱۰۰ درصد و رکورد ترانزیت جاده ای به بیش از ۲۴ میلیون تن برسد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به رشد ترانزیت و همانطور که قبلا عنوان شد ایران سرزمین فرصت های ترانزیتی است، سال های آینده ظرفیت های اقتصادی بزرگی در پی رشد ترانزیت برای کشور فراهم می شود که ماحصل مجاهدت رییس جمهوری شهید در توافقات بین المللی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار