مبارزه با عوامل خسارت زا در ۴۲۲ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۴۲۲ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در بازدید از مزارع حوزه عمل شهرستان ارومیه با بیان اینکه مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز طی سال جاری در ۴۲۲ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان انجام شده است افزود: ۲۵۷ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو و بیش از ۱۴۹ هزار هکتار مبارزه با آفت سن در مزارع آذربایجان غربی در سال زراعی جاری محقق شده است.

فرشته صادقی نسب می گوید: با تلاش شبانه روزی کارشناسان شبکه‌های مراقبت استان تا کنون در سطح بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع علیه بیماری‌های برگی سمپاشی انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: از این سطح ۱۱ هزار هکتار مربوط به مبارزه شیمیایی با بیماری زنگ زرد بوده است، همچنین ردیابی و پایش آفت قرنطینه‌ای کرم برگ خوار پاییزه و تعیین تراکم پوره سن غلات در تمامی مزارع در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: برای دستیابی به حداکثر عملکرد نیاز به مراقبت مزارع و سمپاشی علیه آفات و بیماری‌های قارچی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در حاشیه این بازدید با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک منطقه محسوب می‌شود، گفت: به منظور حفظ و تدوام تولید، کارشناسان پهنه لازم است حضور مداوم در مزرعه داشته و نظارت و ارائه مشاوره فنی به کشاورزان، مساله یابی و پیگیری مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی را در اولویت قرار دهند و پایش مزارع باید به صورت مستمر انجام شود.

مهدیه فلاح در خصوص آلودگی مزارع با علف هرز چاودار گفت: شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری باعث گسترش این علف هرز در مزارع غلات شده است و برای کنترل آن ضمن رعایت تناوب، استفاده از بذور گواهی شده و خوشه چینی و حذف بوته‌ها در مزرعه بایستی در حاشیه مزارع نیز به مبارزه با این علف هرز پرداخت تا میزان خسارت آن در سال زراعی آتی کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.