اموال عتیقه مسروقه ۱۰۰ میلیارد ریالی در خرمدره کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره گفت:۲ سارق در این شهرستان در پی وقوع یک فقره سرقت مغازه عتیقه فروشی دستگیر شدند و اموال مسروقه به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از آنها کشف شد.

سرهنگ علیرضا مقدم گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر سرقت اموال مغازه عتیقه فروشی، مراتب کشف و دستگیری متهم در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: برابر اظهارات مالباخته ارزش ریالی اموال سرقت شده از این مغازه عتیقه فروشی ۱۰۰ میلیارد ریال گزارش و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و دستور قضایی جهت انجام تحقیقات و بازجویی های تخصصی از مظنونین اخذ شد.

سرهنگ مقدم ادامه داد: با شروع تحقیقات میدانی پلیس آگاهی، مشخصات ۲ نفر در این سرقت محرز شد که در ادامه با مراقبت و تعقیب نامحسوس محل زندگی و معابر مورد تردد این ۲ نفر شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه هردو دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره تصریح کرد: این متهمان ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بودند ولی در مواجهه با مدارک و ادله پلیسی لب به سخن گشوده و به سرقت مغازه عتیقه فروشی اعتراف کردند که در ادامه با راهنمایی سارقان محل اختفای اموال و اشیای سرقتی در گودالی در باغ شخصی کشف و به مالباخته استرداد شد.

وی گفت:‌ از مخفیگاه سارقان یک قبضه سلاح کمری و یک عدد بی سیم دستی نیز کشف شد که با نظر مقام قضایی هر ۲ نفر با قرار مناسب روانه زندان شدند.

کلاهبردار پلیس نما در ابهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان افسر پلیس به کلاهبرداری از مردم برای صدور کارت پایان خدمت و گواهینامه جعلی می پرداخت.

سرهنگ هادی نوروزی افزود: با به دست آمدن اخباری مبنی بر اینکه شخصی در یکی از توابع شهر ابهر به جعل کارت پایان خدمت و گواهینامه می پردازد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با بررسی مستندات و انجام اقدامات تخصصی و فنی پلیسی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری فرد جاعل شدند.

نوروزی در خصوص دستگیری این متهم، گفت: در تحقیقات به عمل آمده، این فرد به ۶۰ فقره اخذ مبلغ از مردم بابت صدور کارت پایان خدمت و گواهینامه اعتراف کرد و با بررسی استعلام بانکی مشخص شد که این فرد در این راستا مبلغ ۶ میلیارد ریال گردش مالی داشته است که با هماهنگی مقام قضایی مسدود شد و تلاش برای دستگیری سایر همدستان وی ادامه دارد.

این مقام انتظامی افزود: تنها مرجع ارائه خدمات به مشمولان خدمت سربازی سازمان وظیفه عمومی فراجاست، بنابراین مشمولان و خانواده هایشان توجه داشته باشند به هیچ عنوان به افراد سودجو در فضای حقیقی یا مجازی که ادعاهایی نظیر دریافت معافیت سربازی، کسر خدمت یا پایان خدمت و دریافت گواهینامه دارند اعتماد نکنند و تخلفات صورت گرفته را به سامانه ۱۱۰ پلیس گزارش دهند.

حضور نجات بخش پلیس در خرمدره

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان زنجان از حضور به موقع واحد گشت در پی اقدام به خودکشی یک نفر در شهرستان خرمدره خبر داد.

سرهنگ حسین عباسی اظهار داشت: واحد گشت کلانتری ۱۱ خرمدره به محض مشاهده ازدحام جمعیت در یکی از خیابان های اصلی به سرعت به محل اعزام و با مشاهده اقدام به خودکشی یک نفر نوجوان در پشت بام منزلشان، وارد عمل شد.

وی افزود: افسر واحد گشت با اعلام مراتب استمدادخواهی والدین این نوجوان به مرکز فرماندهی به پشت بام رفت و بعد از ۴۰ دقیقه تلاش و انجام عملیات روانی فرد را از اقدام خود منصرف و او را به خانه هدایت کرد و تحویل خانواده داد.

رئیس بازرسی فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: اقدام به موقع این افسر وظیفه شناس مراتب تقدیر و تحسین مردمی را در سامانه ۱۹۷ به دنبال داشت که از این حیث واحد گشت کلانتری ۱۱ خرمدره مورد تشویق قرار گرفت.

دستگیری ۳۵ نفر محکوم متواری در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان گفت:‌ در نتیجه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۳۵ نفر محکوم متواری با جرایم مختلف در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ داود مرسلی افزود: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طرح ویژه دستگیری محکومان متواری در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی اظهار داشت: ۳۵ نفر از محکومین متواری مرتبط با جرایم سرقت، موادمخدر، کلاهبرداری و ... بوده اند که دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان هدف از اجرای این طرح را ارتقای امنیت در سطح شهرستان عنوان و تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با مخلان نظم و امنیت عمومی همچنان در دستور کار مجموعه انتظامی شهرستان قرار دارد.

برچسب ها: اموال مسروقه ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.