تربیت متخصص‌ با همکاری صداوسیما، آموزش و پرورش و شرکت مهارت

بر اساس توافق صداوسیما، آموزش و پرورش و شرکت مهارت استان مرکزی نیروی انسانی متخصص برای صنعت رسانه و رشته‌های فنی تربیت می‌کنند.

طبق تفاهم نامه‌ای که میان صدا و سیمای استان مرکزی و آموزش و پرورش استان و شرکت مهارت منعقد شد، قرار است تربیت نیروی انسانی برای تولید برنامه های تلوزیونی و مشاغل فنی به صورت مشترک انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با همکاری مجموعه صداوسیما تفاهم نامه اولین رشته آموزشی هنرستانی (هنرستان جوار صدا و سیما) با هدف تربیت نیروی انسانی برای تولید برنامه های تلویزیونی امضا شد.

مولوی افزود: تا پایان برنامه هفتم، ۵۵ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی و حرفه ای هدایت خواهند شد. این رقم اکنون در استان ۴۸ درصد است.

او گفت: رشته تولید برنامه تلویزیونی، اولین رشته این هنرستان است و ۲۰ نفر از دانش آموزان پسر را جذب خواهد کرد. آموزش نیز به صورت دولتی ارائه می شود.

مدیرکل صدا و سیما استان مرکزی نیز گفت: چند رشته‌ مرتبط با رسانه از سوی آموزش و پرورش به صداوسیما پیشنهاد شد. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تاکید بر تبیین در حوزه رسانه به ویژه در مجموعه دولت دارند. از این رو صداوسیما با توجه به انباشته منحصر به فرد خود در دانش رسانه، آماده همکاری در این حوزه و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز است.

نجمی افزود: باشگاه خبرنگاران صدا و سیما آمادگی دارد تا با پذیرش نیرو از هر دو اداره کل، فعالیت آموزشی را آغاز کند. اولین جلسه درسی هنرستان باشگاه خبرنگاران، از ابتدای مهر و با نام هنرستان تخصصی صدا و سیما در کوی علوی اراک آغاز خواهد شد. 

او گفت: اماکن و نیروهای تخصصی از سوی صدا و سیما و مدیریت و نظارت از سوی آموزش و پرورش انجام می شود. 

از سوی دیگر، تفاهم نامه ایجاد رشته های جوار صنعت میان آموزش و پرورش و شرکت مهارت نیز منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: رشته های ماشین ابزار و متالوژی در شرکت مهارت اراک تاسیس می شود. آموزش های تئوری در هنرستان ها ارائه و مهارت نیز در جوار صنعت آموزش داده خواهد شد. ۴۰ دانش آموز برای دو رشته پذیرش خواهند شد. 

مولوی با تاکید بر اینکه استان مرکزی با عنوان صنعت شناخته می شود، افزود: امروز تفاهم سومین رشته منعقد شد و امیدواریم تا پایان تیرماه با تعداد قابل توجهی از شرکت ها به تفاهم برسیم. 

مدیرعامل شرکت مهارت اراک نیز گفت: این مهم اقدامی بسیار مناسب و ظرفیت خوبی است که امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش این تفاهم نامه همکاری برای ارتباط مستقیم بین آموزش و پرورش و صنعت منعقد شد.

رعنایی افزود: دانش آموزان از ابتدای مهر واحدهای عملی را به طور عملیاتی در محل کارخانه می گذرانند.

او گفت: مدت زمان قرارداد از سوی شرکت، نامحدود است اما قرارداد اولیه برای ۳ سال منعقد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.