در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران

۸۵ فروند کشتی فعال در بنادر شمالی کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با استفاده از توسعه ناوگان و اضافه کردن ظرفیت خود توانست از نظر تناژی ظرفیت ترانزیت خود را به کشور روسیه برساند.

 علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریا نوردی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص میزان ظرفیت ناوگان در دریای خزر گفت:  ناوگان کشور روسیه در دریای خزر ۱۱۰ فروند تا به امروز اعلام شده که از نظر تناژی و ظرفیتی ایران با کشور روسیه برابری می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۵ فروند کشتی داریم که هر کدام ۵ هزار تن ظرفیت داشته باشند از نظر تناژی با کشور روسیه برابری میکند.

صفایی با بیان اینکه کشور روسیه از نظر تناژی به عنوان یک اقتصاد بزرگ‌تر در شمال کشور مطرح است گفت: خوشبختانه با حضور موثر بخش خصوصی و توسعه ناوگان و الحاق کشتی‌ها و ساخت  کشتی‌های در دست ساخت توانسته ایم به رشد بسیار خوبی در این بخش برسیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی  بیا ن کرد: همزمان با توسعه ناوگان و تجارت با کشور‌های همسایه  از طریق دریای خزر در بندر نوشهر به رشد ۷۰ درصدی، بندر امیر آباد به رشد ۴۵ درصدی، بندر انزلی به رشد ۴۰ درصدی رسیده است که تمامی این آمار حاکی از آن است که در اقتصاد دریایی کشور توانسته ایم به پیشرفت‌های خوبی برسیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: حمل ونقل ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار