ایستگاه گاز شهرک صنعتی محمودآباد قم به‌بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ایستگاه گاز با ظرفیت ۳۰ هزار متر مکعب در ساعت در شهرک صنعتی محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید؛ این ایستگاه قادر به تأمین گاز برای ۱۵۰ هکتار از اراضی توسعه‌یافته و ۱۸۰ واحد صنعتی می‌باشد.

وحید آشتیانی گفت: این کار در راستای اهداف مشترک شرکت گاز و شرکت شهرک‌های صنعتی قم به‌منظور رونق تولید با مشارکت مردم و تقویت ظرفیت‌های صنایع استان صورت پذیرفته‌است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم  افزود: طبق آمار موجود، ۲۶ درصد از گاز استان به بخش صنعت اختصاص یافته و این نشان‌دهنده تعهد شرکت گاز به حمایت از صنعت و تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همچنین به افزایش گازرسانی به صنایع استان اشاره کرد و گفت: مصرف گاز صنایع از ۶۷۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۱ به ۷۰۴ میلیون متر مکعب در سال ۱۴۰۲ رسیده است که این افزایش، نتیجه تلاش‌های مستمر و همکاری شرکت گاز استان در بهبود زیرساخت‌ها و خدمات است.

آشتیانی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت است، از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌های جدید در امسال خبر داد و در ادامه تأکید کرد: هدف از این پروژه‌ها، افزایش توان تولیدی و بهبود شرایط کار برای واحد‌های صنعتی موجود و جذب سرمایه‌گذاران جدید با هدف رونق تولید با مشارکت مردم است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم  با اشاره به افزایش مصرف گاز در بخش صنعت، بر اهمیت بهره‌برداری از منابع انرژی به‌صورت بهینه و مسئولانه تأکید کرد و بیان کرد: ما متعهد به استفاده از منابع انرژی به‌گونه‌ای هستیم که هم به نفع توسعه اقتصادی و هم به نفع حفظ محیط زیست باشد.

او ادامه داد: زحمات و خدمات همکاران در شرکت گاز استان قم طی سال‌های گذشته زمینه‌ساز اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده‌است.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی حدود یک‌هزار هکتار در کیلومتر ۲۰ آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه‌های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر، تخصصی و مورد نیاز کشور برخوردار است.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی، نزدیکی به پایتخت و بازار‌های بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار