رفع خرابی راه‌های کشور نیازمند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۴۴ درصد راه‌های کشور خرابی شدید تا متوسط دارند که برای رفع این خرابی‌ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علیرضا سیاهپور در بازدید از طرح‌های راهداری شهرستان دنا گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، متولی نگهداری و ایمن سازی راه‌ها می‌باشد و از مجموع بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه، آزاده راه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی آسفالت در سطح کشور، ۶۹هزار کیلومترآن در حوزه این سازمان است.

وی افزود: سازمان راهداری هر دو سال یکبار به صورت سیستماتیک تصویربرداری از این راه‌ها را انجام و نتایج آن در اختیار استان‌ها قرار می‌دهد تا با اولویت‌بندی بتوانند نسبت به ترمیم خرابی‌ها و ایمنی راه‌ها مانند نصب نیوجرسی و انجام روشنایی و سایر خدمات اقدام کنند.


مدیرکل نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشوراضافه کرد:آخرین پایش صورت گرفته انتهای سال ۱۴۰۱ بوده و طی این پایش مشخص شد ۴۴ درصد راه‌ها وضعیت خرابی شدید و متوسط دارند که این سازمان هر ساله نسبت به اصلاح ۱۰ تا ۱۴ درصد راه‌ها اقدام می‌کند.

سیاهپور عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار کیلومتر لکه گیری و روکش اصلاحی انجام شد و امسال عملیات لکه‌گیری و روکش نیز حدود ۲۰ هزار کیلومتر در دست انجام است که برای این مهم به مبلغی افزون بر ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و البته قیر مورد نیاز ۲۰ هزار کیلومتر تامین شده است.

وی همچنین از تخصیص ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.