حماس نیرو‌های خود را طبق الگوی جنگ اسرائیل بازسازی می‌کند

به گفته ناظران جنگ، حماس نیرو‌های خود را در بحبوحه «الگوی جنگ مبتنی بر حمله» اسرائیل در غزه، بازسازی می‌کند.

ناظران جنگ گزارش می‌دهند که دو گروه مسلح فلسطینی روز یکشنبه از نوار غزه به رژیم اسرائیل راکت شلیک کردند، از جمله حمله جبهه مردمی برای آزادی فلسطین که نیرو‌های اسرائیلی مستقر در گذرگاه کریم ابوسالم (کرم شالوم) را هدف قرار داد.

اندیشکده‌های دفاعی آمریکا، مؤسسه مطالعات جنگ (ISW) و پروژه تهدیدات بحرانی (CTP) نیز گزارش می‌دهند که اسرائیل قصد داشت دو لشکر را برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب مستقر کند، اما آمریکا از آن جلوگیری کرد. آنها می‌گویند که نگران تحریم‌های تسلیحاتی است و اکنون آهسته‌تر در رفح حرکت می‌کند.

با این حال، ISW و CTP در آخرین گزارش میدان نبرد خود تکرار می‌کنند که حماس به بازسازی نیرو‌های خود در مناطقی از خاک فلسطین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد. این شرایط به حماس اجازه می‌دهد تا الگوی جنگی خود را تقویت کند.

پیش از این، ناظران جنگ در موسسه مطالعات گزارش جنگ (ISW) و پروژه تهدیدات بحرانی (CTP) گزارش دادند که مبارزان فلسطینی در کمپ آوارگان جبالیا در شمال غزه "محل‌های جنگی" ایجاد کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد به سرعت و با ایمنی کامل در ساختمان‌ها حرکت کنند؛ نه در خیابان‌هایی که در معرض حملات اسرائیل هستند.

حماس شاخه نظامی خود را مانند یک ارتش متعارف سازماندهی کرده و یک نیمکت از فرماندهان نظامی با تجربه برای اداره آن ایجاد کرده است. حماس از این ساختار نظامی متعارف برای ادامه جنگ، علی‌رغم فشار‌های شدید نظامی اسرائیل، استفاده می‌کند.

پیشتر، شبکه ان بی سی آمریکا به نقل از شماری از افسران آمریکایی گزارش داد که حماس همچنان قادر است اسرائیل را به باتلاقی طولانی مدت مانند درگیری‌های قبلی در لبنان بکشاند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۱۸:۲۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
اسرائیل هرگز ازجنگ خرابه نمکی توان جان سالم بدرببردجنگ خرابها سخت‌ترین جنگهاست
آخرین اخبار