بلینکن با گانتز و گالانت بر سر پیشنهاد آتش بس گفتگو کرد

وزیر خارجه آمریکا ضمن تاکید بر حمایت از اسرائیل با مقامات این رژیم درباره پیشنهاد آتش بس بایدن گفتگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل و بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل، تماس تلفنی داشت تا در مورد آخرین پیشنهاد معامله تبادل اسرا که هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده مطرح شد، گفتگو کند.

بلینکن از آنچه «آمادگی اسرائیل برای انعقاد یک توافق» نامیده می‌شود، استقبال و تأیید کرد که مسئولیت پذیرفتن آن بر عهده حماس است و تأکید کرد که این توافق موجب پیشبرد «منافع امنیتی بلندمدت اسرائیل» خواهد شد.

وی همچنین بار دیگر بر «تعهد آهنین» آمریکا در قبال امنیت اسرائیل تاکید کرد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که حماس از پیشنهاد بایدن استقبال کرد، اما پیام‌های متفاوتی از سوی اسرائیل منتشر شد و نتانیاهو در آنجا گفت که بدون «نابودی» گروه مسلح فلسطینی، آتش‌بس دائمی وجود نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم اسرائیل برای آتش‌بس را منتشر کرد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس کامل، خروج نیرو‌های اسرائیل از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسرا و تحویل اجساد برخی اسرا، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازلشان در غزه، افزایش کمک‌های انسانی در مرحله اول؛ پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسرای باقی‌مانده، خروج نیرو‌های اسرائیل از غزه در مرحله دوم و طرح عمده برای بازسازی غزه، تحویل اجساد اسرا به خانواده‌هایشان در مرحله سوم است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۸:۲۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
نتانیاهو هرگزتا انتخابات آمریکا آتش بس قبول نمیکندتابایدن شکست بخوردترامپ پیروز شودنتانیاهونجات خود را در پیروزی ترامپ میبیند
آخرین اخبار