بازدید رایگان موزه تنوع زيستی گیلان، از ۱۶ تا ۲۲ خرداد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان در هفته محیط زیست رایگان است.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط زیست از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ خرداد ماه گفت: بیش از ۳۵ برنامه آموزشی و فرهنگی و محیط زیستی با هدف ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگانی برای حل مشکلات و معضلات محیط زیست استان در این هفته اجرایی می‌شود.

او با بیان اینکه شعار هفته محیط زیست امسال «سهم من در تداوم حیات» است، افزود: هر ایرانی با کاهش مصرف آب، جدا کردن پسماندها، استفاده از انرژی های تجدید پذیر، حمایت از پوشش گیاهی و حیوانات، حفاظت از منابع طبیعی و ... می تواند سهم خود را در تداوم حیات زیست بوم خود داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان پاکسازی عمومی در راستای طرح مسیر سبز ایران پاک، برگزاری همایش و نمایشگاه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برپایی غرفه محیط زیستی توسط صنایع را از جمله برنامه های هفته محیط زیست اعلام کرد.

عشوری تصریح کرد: پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی از تالاب‌های گیلان، امضای تفاهمنامه ادارات کل حفاظت محیط زیست و فنی و حرفه‌ای، برپایی نمایشگاه صنایع دستی توسط جمعی از سازمان‌های مردم نهاد در اداره کل، بازدید از خانه‌های محیط زیست استان هم از دیگر برنامه های این هفته است.

او همچنین از بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان گیلان در طول هفته محیط زیست خبر داد و گفت: این موزه واقع در طبقه همکف اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با داشتن بیش از ٣٠٠ نمونه تاکسیدرمی (پوست آرایی شده) از پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان و نیز مجموعه‌ای زیبا از حشرات، کانی ها، مرجان‌ها و سنگواره‌ها و گیاهان در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

حمزه عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، در بازدید از این موزه علاوه بر شناساندن هرچه بیشتر زیست بوم‌های مختلف و گونه‌های حیات وحش، ارزش حفظ و نگهداری از تنوع زیستی استان به عموم یادآوری می‌شود.

عشوری افزود: بازدید کنندگان با مراجعه به موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان می‌توانند برداشت و تصویر جامعی از محیط زیست و حیات وحش استان داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.