درویش: هیچ جامی شریف تر از جام قهرمانی پرسپولیس نیست

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف سرخپوشان توضیحاتی را مطرح کرد.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره قهرمانی سرخپوشان اظهار کرد: من به باشگاه استقلال هم تبریک می‌گویم که در اکثر هفته‌های لیگ در صدر جدول بود و شاید تا دقیقه ۸۶  بازی پایانی هم قهرمان لیگ بود، اما قهرمان را سوت پایان مسابقه مشخص می‌کند.  

او افزود:دقیقا شب  بازی پایانی به یاد ماندنی بود و‌ای کاش می‌شد آن روز را روز هوادار نامید. استادیوم آزادی پر شده بود و نیمی هم بیرون استادیوم بودند و با چه شوقی چه بانوان و چه آقایان تیم مورد علاقه خود را تشویق می‌کردند. شاید کمتر روزی بود که بحث بازیکن خاص نبود و فقط همشان پرسپولیس و قهرمانی پرسپولیس بود و از همین جا از یکایک شان تشکر می‌کنم و خلاوت این شیرینی گوارای وجودشان باشد.  

درویش درباره اینکه بهتر است که بازی دربی را به عنوان روز هوادار نامگذاری کنند و دربی‌هایی داشتیم که ۱۲۰ هزار هوادار در ورزشگاه بودند، گفت: بله، من در آن باری که ۱۲۰ هزار نفر به ورزشگاه رفته بودند، من با یک موتور برای تماشای مسابقه رفتم که در مسیر تصادف کردم و با پای شکسته به استادیوم رفتم. درد زیادی می‌کشیدم و به بیمارستان سینا برگشتم تا گچ بگیرم. من می‌گویم که هواداران همه همشان را برای تیم خود می‌گذارند و توقعی ندارند و از سلامت خود می‌گذرند تا تیمشان قهرمان شود خوب است که یک روز برای این هواداران نامگذاری شود.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: من باید می‌دیدم که بازیکنان شرایطش را دارند که اوسمار سرمربی شان شود را دارند. دیدم تقریبا بازیکنی نیست که از من نخواهد که با اوسمار ادامه بدهیم. با بزرگان و پیشکسوتان پرسپولیس از جمله علی پروین به عنوان شناسنامه فوتبال ایران و خوردبین به عنوان شناسنامه پرسپولیس و تعدادی از بازیکنان سابق پرسپولیس که سبقه فنی خوبی دارند، پرسیدم که چه کار کنیم و متفق القول می‌گفتند اگر هر مربی طراز اولی که شما بیاورید حداقل ۲ ماه فرصت می‌برد، آشنایی با تیم و فضای فوتبال ایران پیدا کند. ما مجبور بودیم  زودتر سرمربی را انتخاب کنیم، چون به فاصله یکی، ۲ هفته، بازی‌های لیگ شروع می‌شد و فرصتی نبود و اگر دوست داشتیم قهرمان شویم و برای قهرمانی بجنگیم فرصت برای از دست دادن نتیجه نداشتیم. بالطبع دیدیم که متفق القول همه به انتخاب اوسمار  اذعان دارند به جز دلالان.

او افزود: فضای دلالی دارد فوتبال ایران را نابود می‌کندو شاید ۲، ۳ نفر  ایجنت باشند، اما مابقی کار دلالی انجام می‌دهند.   یک دلال به ما پیشنهاد داد که مربی من را انتخاب کنید و  چند میلیون به من بدهید و سکو‌ها و هواداران را  همسو با شما می‌کنم. اعضای هیئت مدیره با ما همراه بودند و بعد آنها گفتند هر تصمیمی که بگیرید پشت شما هستیم. یک بنده خدایی به ما گفت یک مربی بگیرید که یک میلیون دلار قیمتش بود که ما نگرفتیم. یکی از دوستان بعد از ۲۰ روز به من گفت که فلان شبکه را از رسانه ملی گوش می‌کردم یک آقایی به عنوان کارشناس در این برنامه بود و همین آقا یک مربی را به ما معرفی کرده بود که گفتیم که این مربی رزومه‌ای ندارد. ایشان داشت برای هواداران تحلیل می‌کرد که فلانی مدیریت ندارد و اگر مربی یک میلیون دلاری می‌آورد در آسیا قهرمان می‌شد و ۶ میلیون دلار می‌گرفت که ۵ میلیون به نفع این باشگاه بود. یک مدیر وقتی توانمندی اش کم باشد این مشکلات درست می‌شود. دلالان  آن  قدر نفوذ در همه ابعاد جامعه کردند که فقط دنبال اهداف خود هستند. اگر ما این بستر را سالم سازی کنیم به اینجا نمی‌رسیم.  

درویش گفت: من ۲/۵ سال است که مدیرعامل پرسپولیس هستم.   ساختار مدیریت ثبات داشته است، که ما امسال و سال گذشته ۴ جام قهرمانی گرفتیم و جام پنجم همان سوپر جام هم می‌خواهیم بگیریم. وقتی شما بدانید که هستید. البته من به دنبال این هستم که یک مدیر توانمندی بیاید که کار سخت‌تر می‌شود بتوانند کار را انجام بدهند. وقتی من باشم می‌توانم برنامه ریزی کنم و می‌دانم  برای یک سال آینده  چه منابع مالی را باید تامین کنم. خوب است هواداران بدانند که شاید هیچ باشگاهی در ایران از نظر درآمدزایی واقعی مثل پرسپولیس نیست. اکنون باشگاهی هست که ۱۰۰۰ میلیارد بودجه برای تشکیلاتش است. مثلا تیم ما زیر مجموعه بانک‌ها شده است و  با یکی از محصولات بانک  قرارداد صوری ببندم و ۳۰۰ میلیارد تومان بگیرم و این درآمد واقعی شناسایی نمی‌شود.   هیچ باشگاهی نتوانسته  درآمد واقعی را شناسایی کند. البته آن درآمد کفاف تیم را نمی‌دهد، چون تیم ما  می‌خواهد قهرمان  لیگ شود و در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و مستلزم هزینه بیشتر است که با این کنسرسیومی که بانک‌ها تشکیل دادند و مالکیت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفتند یقینا با برنامه ریزی که دارند کاری می‌کنند که مشکلات برطرف شود.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پارسال بعد از ۵ بازی پشت سر هم که علیه ما سوت زده شد، من پیش رئیس کمیته داوران رفتم و ایشان هم تایید کردند که هر ۵ بازی اشتباهات داوری صورت گرفته و حق با شماست. همین امسال ۴ هفته پیش با رئیس کمیته داوران تماس گرفتم و یک داوری از تیم خودم و یک داوری از تیم رقیب که به نفع تیم رقیب سوت زده شده بود  را به او نشان دادم و گفت حق با شماست. من به رئیس  کمیته داوران   گفتم که عذرخواهی شما امتیازی به تیم ما اضافه نمی‌کند. امسال فقط ۳، ۴ بار گفتم که نمی‌گذارند ما قهرمان شویم. من می‌گویم اگر غیر از این است، داوری درست شود.  

او درباره اینکه جایزه‌ای از فدراسیون فوتبال به تیم پرسپولیس که قهرمان شده تعلق می‌گیرد، گفت: پارسال که ۳ بار قهرمان شدیم حتی حالمان را نپرسیدند و تبریک هم نگفتند. خیلی از جا‌ها از جمله‌ای اف سی به ما تبریک گفت، اما فدراسیون فوتبال به ما تبریک نگفت. کشور‌های اطراف ما که از لحاظ مالی ضعیف هستند برای قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی خود یک پاداش می‌گذارند. حالا نمی‌گویم که مثل کشور‌های عربی و اروپایی پاداش چند میلیون دلاری بگذارند، اما حداقل‌هایی هم در نظر نمی‌گیرند. ما ۳ جام پارسال به دست آوردیم و امسال هم یک جام گرفتیم. جالب‌تر اینکه برای جام ملت‌های آسیا قریب ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر از فدراسیون فوتبال به این مسابقات رفتند. مدیرعامل باشگاهی که ۳ جام تیمش کسب کرده حتی یک دعوت هم از من نشد که به این رقابت‌ها بروم. باید یک برنامه ریزی باشد. چطور ممکن است فرقی بین  تیم اول،    دوم و چهاردهم  از لحاظ پاداش  وجود نداشته باشد. به هر حال قیاس ما با تیم‌های سطح اول دنیا مع الفارق است، اما ما را  با تیم‌های کشور‌های ضعیف اطراف قیاس کنند. حداقل‌ها به  تیم‌های برتر کشور‌های  ضعیف  تعلق می‌گیرد.  

درویش تصریح کرد: هیچ وقت کسی سراغ پاسخ این سوال نمی‌رود که چرا پاداشی برای تیم قهرمان در نظر نمی‌گیرند؟ من وقتی ۳ جام را گرفتیم این سوال را پرسیدم، اما کسی به من جواب نداد. یک بار به جلسه مجمع فدراسیون فوتبال رفتم. آقایان ادعا می‌کنند  سالی ۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد تومان از تبلیغات دور زمین درآمدزایی می‌کنند این کجا می‌رود.   دریافت پول بلیت فروشی اسمی به نام ما است، اما ۵۰ درصد را فدراسیون فوتبال و ۵۰ درصد هم شرکت تجهیز و توسعه از ما طلب دارند و این پول را برمی دارند و فقط ما قبض هایش را می‌خوانیم. ۲۰ درصد هم سازمان لیگ از پول بلیت فروشی برمی دارد در صورتی که پول تبلیغات محیطی اطراف زمین هم به ما نمی‌دهند. این جرایمی که در نظر می‌گیرند. به نظرم با گرفتن جرایم سنگین  پردرآمدترین تشکیلات از آن کمیته انضباطی است،   پول جرایم می‌رود. همچنین دریافت ۲/۵ درصد قرارداد بازیکنان کجا می‌رود؟ پول‌های فیفا و‌ای اف سی ارزی است و به ما نمی‌رسد و به دیگران می‌رسد، اما این پول‌های ریالی چه می‌شود؟  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اظهارات سرمربی استقلال مبنی بر خرید یک میلیون دلاری سرخپوشان در نیم فصل گفت: یکی از مشکلات این افراد این است که راحت حرف می‌زنند. کما اینکه در ۳، ۴ هفته اخیر دیدیم و یک عذرخواهی به هواداران خود می‌کنم. خیلی از هواداران برنمی تابیدند و می‌گفتند چرا باشگاه سکوت کرده است؟ من گفتم که در آرامش قهرمان می‌شویم و مزد آرامش خود هم گرفتیم. حداقل در ۳ هفته اخیر هیچ کدام از ارگان باشگاه مصاحبه‌ای نداشتند. حداقل شما واقف هستید که برای یک تبلیغات باید بارگذاری کنیم. ما باید در کدال بورس هم قرارداد‌های خود را بارگذاری کنیم و سازمان لیگ باید ثبت کند. اگر یک میلیون دلار قرارداد ببندیم، از سقف قرارداد بیرون می‌زند. دیدید که باشگاه ما و سپاهان را جریمه و کسر امتیاز کردند و بعد بخشیدند و وقتی خواستند سقف قرارداد باشگاه دیگری را بررسی کنند گفتند که از نیم فصل دوم همه قرارداد‌ها  را اصلاح کنید در حالی که ما را در نیم فصل اول جریمه کردند. قرارداد‌هایی که با بازیکنان بستیم مشخص است و با یک تلفن به سازمان لیگ و یا حضور در این سازمان می‌توانستند عدد و رقم قرارداد‌ها را ببینند، چون مشخص است. خیلی‌ها به فضای رسانه علاقمند هستند و بیشتر کار رسانه‌ای انجام می‌دهند تا کار تیمی که  این حرف‌ها را می‌زنند.  

او درباره اینکه  جذب  ارونوف  و عبدالکریم حسن با خارج کردن بعضی از نفرات تیم پرسپولیس  از جمله یحیی گل محمدی و کادرش، محمد عمری، میلاد سرلک، مرتضی پور علی گنجی، یاسین سلمانی و شهاب زاهدی صورت گرفت، گفت: بله، ما یک مبلغ  هم اضافه‌تر آوردیم، چون شهاب زاهدی نه تنها پولی از ما نگرفت بلکه پول نیم فصل اول را  هم پس دادو این  یک مقدار هم به نفع ما تمام شد. ضمن اینکه تیم‌هایی که در جام باشگاه‌های آسیا درآمدی کسب می‌کنند، آن درآمد به سقف بودجه شان اضافه می‌شود. به هر حال قرارداد بازیکنان جدید آن قدر زیاد نبود که فشار به ما بیاید.  

درویش درباره اینکه مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس ۲۰ میلیارد تومان است، گفت:نه، قرارداد یک بازیکن ما ۱۵/۹۰۰ میلیارد تومان است که با آپشن‌ها حداکثر ۲۰ میلیارد تومان می‌شود. بقیه بازیکنان ما قراردادشان زیر ۲۰ میلیارد تومان است.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره نقل و انتقالات صورت گرفته در نیم فصل باعث موفقیت این تیم در لیگ برتر شد، گفت:   فوتبال ما از لحاظ کیفیت، بازیکنان خارجی ما از جمله ارونوف و عبدالکریم حسن فوتبال را کم دیده است.   بزرگترین آسیب دیدگان تیم ملی برای پرسپولیس بودند و مرتضی پورعلی گنجی و یاسین سلمانی دچار پارگی رباط صلیبی شدند و فصل را از دست دادند و علیرضا بیرانوند هم چند جلسه را از دست داد. این آسیب دیدگی‌ها باعث شد که بازیکنان ما از لحاظ فنی دچار مشکل شوند، اما در نیم فصل دوم همه بازیکنان جذب شده مثمر ثمر بودند.  

او درباره وضعیت قراردادی اورونوف گفت: او یک فصل و نیم قرارداد دارد و  نیم فصل اول هم تمام شد و یک فصل دیگر مانده است. او بند فسخ قرارداد  ندارد. ما از این مدلی‌ها عادت نداریم با کسی قرارداد ببندیم. اورونوف پیشنهاد قرارداد چند میلیون دلاری دارد. البته اگر بند فسخ در قراردادش بود در آن صورت می‌توانست به یکی از پیشنهادات جواب مثبت بدهد. او از فضای پرسپولیس خیلی خوشش آمده است با اینکه ارتباط برقرار کردنش با بازیکنان و اعضای تیم سخت است. عبدالکریم روز سوم حضورش طوری با بازیکنان ارتباط برقرار کرده بود که انگار قبلا در پرسپولیس بوده و اکنون دوباره با شوق و اشتیاق به این تیم برگشته است. اورونوف  از لحاظ مکالمه و  ارتباط برقرار کردنش با نفرات تیم برایش سخت است، اما از لحاظ دوستی ارتباط خوبی با همه نفرات تیم دارد.  

درویش درباره اینکه اورونوف داشت به استقلال می‌رفت که به پرسپولیس آمد، گفت: نمی‌دانم. یکی از مدیر برنامه‌ها به من زنگ زد و گفت: اورونوف و ماشاریپوف  را می‌خواهید که من گفتم فعلا صبرکند. البته کادر فنی ما ماشاریپوف را تایید نکرد. ما با اورونوف ساعت ۹ شب مذاکره کردیم و ساعت ۳ بامداد قرارداد را بستیم. ما با لوکادیا هم به این صورت قرارداد بستیم و ساعت ۱۱ شب مذاکره را شروع کردیم و ۵:۴۵ قرارداد را بستیم.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره گل مشکوک به آفساید پرسپولیس مقابل مس رفسنجان اظهار کرد: بهترین گواه آن صحنه تصاویر تلویزیونی است که تاکنون چه تیمی از اشتباهات داوری بهره برده است. ببینید که چقدر آن صحنه مشکل بوده که هر داوری نظر متفاوتی دارد. یکی می‌گوید ۹۰ درصد آفساید بوده و دیگری می‌گوید ۱۰ درصد آفساید بوده است. مگر به درصد آفساید می‌گیرند؟ هیچ کس به طور قطعی نگفته که گل ما آفساید بوده است. اتفاقا  امیری امروز با من صحبت می‌کرد و خیلی ناراحت بود. او می‌گوید آن صحنه‌ای که به من نشان دادند یک شانه گولسیانی جلوتر بوده است و می‌خورد که آفساید باشد. قبل از این صحنه، دروازه بان حریف لگدی به سروش رفیعی زد که همه اذعان داشتند پنالتی بوده است. آن عزیزانی که گل گولسیانی را بزرگ می‌کنند حداقل اشاره‌ای هم به این موضوع کنند که آن صحنه پنالتی بود. یا مشتی که به بینی گولسیانی خورد و یک بازیکن آنها روی ساق اورنوف ضربه وارد کرد و می‌توانست داور آن بازیکن را اخراج کند. من می‌گویم خوب است در اظهار نظر یک مقدار عدالت هم در نظر بگیرند.  

درویش درباره اینکه استقلالی‌ها مدعی هستند که جام شرافت را گرفتند، گفت: یقینا همه اذعان دارند که جام شرافت جامی است که برایش زحمت کشیده شود. هیچ چیزی بدون زحمت مهیا نمی‌شود. البته لطف خداوند را نباید نادیده گرفت.   بازیکنان ما بازی ۳ بر هیچ باخته را توانایی داشتندکه ۴ بر ۳ کنند که در تاریخ کم نظیر است. یک داور در ایران و خارج  نگفت که ضربه پنالتی ما برابر  استقلال خوزستان پنالتی نبود. شما ببینید چه هیاهویی درست می‌کنند. ما یادمان می‌رود که به جای اینکه شعار بدهیم، برویم تیم خود را تقویت کنیم و همدلی و وفاق ایجاد کنیم. یقینا شما می‌بینید تیم ما نتیجه گرفته است. من اذعان دارم که در نیم فصل اول تا اوایل نیم فصل دوم ما از لحاظ مالی خیلی در مضیقه بودیم. اینجا جا دارد به بازیکنان خود دست مریزاد بگویم. با وجود اینکه ۲۰ درصد، ۳۰ درصد و ۴۰ درصد تا هفته بیست و بیست و یکم گرفتند و در هفته بیست و ششم تا ۵۰ درصد شد، اما آمدند و همشان را گذاشتند و فعل خواستن را صرف کردند. امروز که می‌بینید تیم ما نتیجه گرفته به دلیل همدلی و وفاق است. هیچ جامی شریف‌تر از جامی که به دست آوردیم، وجود ندارد.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره قرارداد یک میلیون دلاری با بازیکنان داخلی دارید، گفت: ۲ بازیکن ما پیشنهاد یک میلیون دلاری از تیم لیگ برتری دارند. بازیکن سومی هم وجود دارد که پیشنهادش نزدیک به همین رقم است. به هر حال ما فقط در حد توانمان می‌توانیم پیشنهاد ارائه بدهیم. اگر ۳ بازیکن ۳ میلیون دلاری یک تیم بگیرد بقیه بازیکنان  را از رده  جوانان استفاده می‌کنند که قراردادشان آن چنان نباشد  و کادرشان هم قرارداد کمی دارد. بازیکنان ما همشان این است که در پرسپولیس باشند. با چند تا از بازیکنان برای تمدید قرارداد مذاکره کردیم و آن‌ها می‌گویند ما حاضریم حتی ۳۰ درصد ارزان‌تر از جا‌های دیگر بگیریم و در پرسپولیس بمانیم.  

او افزود: اکنون مشکلی که ما داریم ۱۹  نفر سقف بازیکن تیم  ما هستند. با توجه به اینکه ما هم در لیگ نخبگان آسیا، هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر فوتبال هستیم این یک مقدار کار را دشوار می‌کند. ما ۳ جام را باید در ۱۵۳ روز فوتبالی انجام بدهیم از فدراسیون فوتبال خواستیم تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند اجازه بدهند سقف بازیکنانشان تغییر کند. مسئولان فوتبال گفتند که  آنهایی که بازیکن زیر ۲۳ سال ما بودند و سنشان بالاتر آمده است، عیب ندارد همان سهمیه زیر ۲۳ سال برایشان حساب می‌شود. ما گفتیم که بازیکن بزرگسال بگیریم که فردا بتوانیم به مسابقات آسیایی برویم. با تیم‌هایی در آسیا بازی داریم که بازیکنان ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون دلاری دارند. برای اینکه ما با حریفان خود در آسیا بازی کنیم حداقل بازیکنانی نه در سطح آنها بلکه یک مقدار پایین‌تر  باید بگیریم. ما پارسال ۵، ۶ بازیکن مصدوم داشتیم و در ادامه راه باید از اسم ایران در آسیا دفاع شود. البته مسئولان فوتبال قصد دارند بررسی کنند و به ما بگویند. تیم‌های عربستانی می‌توانند ۱۰ بازیکن خارجی بگیرند، اما ما نمی‌توانیم از این فضا استفاده کنیم. ضمن اینکه آنها هزینه‌های غیر تصوری دارند که ما از آن هم بی بهره هستیم.  

درویش درباره اینکه آخرین وضعیت اوسمار به چه صورت شد، گفت: اوسمار روز یکشنبه با من جلسه داشت و بعد از آن به کشورش بازگشت. قرارداد را نهایی کردم، اما او ۲، ۳ روز وقت خواست، چون برای خانمش یک بیماری بسیار ناگواری اتفاق افتاده است. ان شا الله همسرش صحت و سلامتی خود را به دست آورد. اگر همسرش  درمان شود، حتی اوسمار خانه‌ای هم در تهران دیده که با خانواده اش به ایران بیاید.   اوسمار گفت تا آخر هفته در صورتی که مشکلی نباشد جواب نهایی را می‌دهد و از همان جا هم می‌تواند قراردادش را امضا کند. لیست فصل بعد هم داده و طبق آن لیست داریم قرارداد بازیکنان را تمدید می‌کنیم و بازیکن جدید می‌گیریم. مبلغ قراردادش هم یک مقدار اضافه شده است، اما قراردادش را آماده  و توافق نهایی هم با او کردیم. البته او اجازه خواست تا ببیند وضعیت بیماری همسرش به چه صورت است و شاید در همان جا درمان شود و شاید هم به ایران بیاورد تا درمانش را در اینجا ادامه بدهد.  

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه استقلالی‌ها دوست داشتند در صورت قهرمانی با حضور هوادارانشان جشن بگیرند، گفت:پارسال هم وقتی ما جام را بردیم کرونا بود و نتوانستیم با حضور هواداران خود جشن بگیریم.   قهرمان سوپر جام شده بودیم و آن قدر گذشت تا در حضور ۱۰، ۱۵ هزار هوادار جشن گرفتیم. این مستلزم این است که برنامه ریزی خوبی باشد. بالطبع قابل پیش بینی است که تیم‌های پرسپولیس و استقلال غالبا قهرمان و نایب قهرمان هستند. در ۷، ۸ سال اخیر، چون همیشه پرسپولیس قهرمان بوده است شاید مسئولان  فکر کردند امسال دوباره ما قهرمان هستیم برنامه ریزی کردند که حتما پرسپولیس بازی آخرش را  در ورزشگاه آزادی برگزار کند. در سال‌های اخیر فقط یک بار سابقه داشته که استقلال قهرمان شود. متاسفانه یا خوشبختانه که دقیقه ۸۶ که جام نمی‌دهند. به هر حال استقلالی‌ها ۱۷، ۱۸ هفته صدرنشین بودند و تا دقیقه ۸۶ هم قهرمان بودند و این جای تبریک دارد و نسبت به پارسال که سوم شدند امسال نشان دادند که تلاششان بیشتر شده است. اگر تیمی مثل استقلال رقیب ما نبود شاید این همدلی و وفاق بین ما نبود. اگر روزی استقلال در گردونه مسابقات نباشد شاید انگیزه‌ای پرسپولیس برای بازی کردن نداشته باشد. درست است ما رقیب هستیم، اما به عنوان تیم همشهری اگر  استقلال یک روزی در جام باشگاه‌های آسیا بازی داشته باشد  ما طرفدار این تیم هستیم. متاسفانه بعضی‌ها به حاشیه می‌روند و این حرف‌هایی که بیرون می‌آید جام شرافت برای ما است. از این جام باشرف‌تر نداریم که همه ارگان باشگاه روح و جسمشان یکی باشد و برای قهرمانی تلاش کنند.  

او افزود: برجسته‌ترین کار دولت، واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال بود. در همین چند هفته گذشته، حدود ۷۰-۸۰ میلیارد تومان از بانک شهر دریافت کردیم. ایرانسل و طبیعت اسپانسر‌های ما هم در طول فصل خیلی کمک کردند.  

درویش درباره اینکه باشگاه پرسپولیس می‌خواهد استادیوم بسازد، گفت: بضاعت ما در حد ساخت استادیوم نیست. بضاعتی که استقلالی‌ها دارند حتما می‌توانند بسازند، اما سعی می‌کنیم ما همین‌هایی که داریم اداره شان کنیم و بهره بهتری ببریم. با هیچ بازیکن اسبق پرسپولیس چه خارجی و چه داخلی صحبتی نکرده ایم.   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
لیگ ایران به کجا رسیده که درویش در مورد شرافت حرف میزن.جمع کن کاسه پوزتو کل ایران دیدن که جام کثیف وتبانی وبا کمک داور گرفتید خودتونم میدونیت خودتون رو زدید به...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
هیچ کارشناسی هم شریف تر از خسروی و دارو دسته اش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
اشاره به بازی اس خوزستان کردی آقای شرافتمند، کجای دنیا یه بازیکن اونم وسط زمین زمین میفته اخراج میکنند!
بازی ملوان هم داور براتون دراورد
مس هم طبق گفته خودتون آفساید بود چهاربازی سه بازی داور براتون دراورد اقای باشرف
حداقل دم از شرف نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
واقعا راست گفتن هرکس واسه نداتشه هاش میجنگه
و هرکس دم از نداشته هاش میزنه
همینکه یک تیم تبریک قهرمانی بهتون نگفت کافی نبود براتون چرا خودتون به خواب زدین
فکر آینده باشین که منفورترین تیم میشین
Iran (Islamic Republic of)
اهورا
۱۷:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
بزرگترین مصیبت برای یک انسان این است که نه سوادلازم برای حرف زدن داشته باشد و نه شعور لازم برای ساکت ماندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
اصلا شریفو از رو شما ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جام شریف شما هدیه داوران است جناب شما بازی را نگاه میکردید.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
هیچ آدمی هم شریف تر از درویش و پیروانی نیست با تشکر از کمیته داوران.
Iran (Islamic Republic of)
ه
۱۰:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
بیسواد
آخرین اخبار